En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

onsdag 15 januari 2014

När man pratat sönder...

En av mina favoritlåtar med Bob Hund är "Jag rear ut min själ".

LYSSNA HÄR

Så klockren text.

"Jag har talat ut
jag har pratat sönder
om jag tänker
har jag inte sagt ett ord
Jag rear ut min skäl
Jag har gett mig iväg
mot min längtan
men alla vägar leder
längre in
Jag rear ut min själ
Om du tror att du vet
var du har mig
är jag närmre
än du vågar be mig om
Jag rear ut min själ
allt skall bort"

2 kommentarer:

  1. Sen jag läste om ert och er lilla pojkes öde så har all min vakna tid gått till att tänka på er. Jag har läst din blogg från början till slut och mina tårar tar aldrig slut och min mage känns som ett stort svart hål. När jag läste om vad Tristan begravdes i och hans favoritsaker som var med höll jag på att gå sönder. Har själv en son på snart 4 år och som älskar sina gosedjur, blixten och spiderman. Jag önskar jag kunde stoppa tiden och lyfta bort Tristan från spåret och föra honom till säkerhet. Men det går inte.... Jag ber till högre makter att det ska finnas ett liv efter detta och att han finns med er och känner er kärlek. Mina ord räcker inte till och inget kan ändra det som hänt. Men jag vill ändå tacka dig för de fina ord och de tankar du väcker. Från och med nu ska jag ha den extra orken och tålamodet till mina två barn. Jag ska leka med dem på deras rum och inte prioritera städ och tvätt. Man vet aldrig när livet sätter punkt. All min kärlek och kraft till er från en mamma i Sundsvall.

    SvaraRadera
  2. Ville bara lämna ett avtryck efter att ha läst din blogg. Hittade hit efter tidningsartikeln och jag är djupt berörd av hur du har det efter din obegripliga förlust. Du är fantastisk med orden och jag är inte förvånad av att du verkar ha god musiksmak också. Både kent och bob hund är stora favoriter hos mig och deras texter har många gånger lyckats fånga in exakt mina känslor och tankar som skavt men jag inte själv kunnat sätta ord på. De gör ibland att det känns lite mindre ensamt att känna det svart perioder i livet. Musiken, när man orkar lyssna och ta in, kan göra mer än talade ord. Varmaste kramarna till dig.

    SvaraRadera