En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

söndag 12 januari 2014

Det är inte Tristans måne, mamma!

När Tekla och jag skulle gå hem från grannarna idag, upptäckte hon månen direkt.
Det var en alldeles svart himmel, stjärnklart och en halv, konstig-formad måne lyste upp gator och trädgårdar.


(Lånad bild)

Tekla pekar genast upp och säger:
- De e ingen måne, mamma, de e en luftballong med ögon, de e inte Tristans måne, bara en luftballong!!

Hon var så bestämd, att jag inte ville störa eller rätta hennes bild av det hon såg.
Hon berättar ju alltid annars att det är Tristans måne, stjärnor och himmel, där han bor.
Men idag lät hon nästan lite arg.
Mycket som surrar runt i hennes lilla kloka huvud och tankar nu.

Och hon är inte ensam...

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag är så ledsen över din förlust! Själv förlorade jag min pojkvän väldigt plötsligt 2005 och har efter det drivit en hemsida för alla som förlorat en närstående: sorginfo.se Sidan är en länksamling där jag tipsar om olika saker som jag tror kan hjälpa sörjande t.ex. organisationer som arbetar med sörjande, litteratur om sorg etc. Jag har även en sektion för bloggar och undrar nu om det är ok att jag länkar till din blogg på min sida? http://sorginfo.se/index.php/bloggar Varma hälsningar, Sara

    SvaraRadera
  2. Hej Sara
    Tack...
    Ledsen för din förlust också.
    Vilken bra sida, självklart går det bra att länka.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Fina fina Sophie!
    Skickar massa styrke kramar till dig och din fina familj !

    SvaraRadera