En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

torsdag 16 januari 2014

Bara så himla trött...

Allt jag vill hela tiden nu, är bara att sova.
Sova, sova, sova!
Jag är så himlans, jädrans trött heeela tiden.
Allt jag tänker på hela tiden är sova, sova, sova!
Längtar efter att få bädda ner mig i sängen, under det varma gosiga täcket.
Rulla ner.
Stänga ljudet på telefonen.
Stänga tv:n.
Tystnad och mörker.
Och sen bara sova, sova, sova.


Hur trött kan man bli?
Orkar ingenting.
Ingen lust.
Får verkligen tvinga mig till allt.
Så trött på att vara trött.
Trött, ledsen och deprimerad.
Tror inte människor riktigt förstår hur mycket energi det går åt att sörja, sakna, längta och ha ångest.
Antidepp-medsen verkar inte göra så mycket nytta nu, trots att jag höjt dosen.
Är så trött på att stoppa i mig piller.
Är bara så jävla trött.

Läser om tips, råd och "lösningar"!
Motion, ljusterapi, magnetarmband, massage, skog, hav och vitaminer...

Nä, jag orkar inte ens det...

7 kommentarer:

  1. Hej Sophie. Har läst ett bra tag men aldrig lämnat någon kommentar. Du berör. Du inspirerar. Du får mitt hjärta att värka. Jag bor i Teckomatorp, har två pojkar på 8 och 3 år. Att läsa både förstör mig och ger mig kraft på samma gång. Träffar jag på dig någon gång kommer jag att ge dig en varm kram. Andas på. Var med din vackra dotter Tekla, för att du inte har något val och för att hon är ditt allt, precis som din son. Tusen kramar /Kristina

    SvaraRadera
  2. som läsare vill man bara ge tips, komma med råd, förslag och ideer till hur du ska lindra din smärta och sorg, men det är en helt omöjlig uppgift eftersom ingen av oss kan veta vad du går igenom. det går inte jämföra förluster / sorger. alla hanterar allting olika och vanligtvis är jag expert på att ge råd till folk som inte ens ber om det ( idiotisk, ja vet ) men det enda jag skulle vilja göra är att hålla om dig. krama om dig. koka en kopp kaffe till dig, sätta dina fötter i en balja med kornigt salt och ge dig en värmefilt, en skön kudde och sen killa dig i håret tills du somnar. tror ingen kräver att du ska orka allting, tror ingen förstår hur du har orkat, men tror alla beundrar dig för att du försöker och gör så gott du kan. för varje dag som går så kommer du närmre din fina son och tids nog möts ni igen, fram tills dess så är det tillåtet att ha svackor, att bara vilja dra ner rullgardinen, att skita i att ta reda på om det är soligt eller molnigt utanför fönstret. golvet behöver inte putsas och disken kan stå i blöt ett tag. det viktiga är att du rår om dig själv och dina närmaste, kärleken är gratis och en omfamning likaså. ord behöver inte sägas - en kram kan betyda mer. jag tänker på dig väldigt mycket och jag tycker du skriver så fint men berörande. jag läste någonstans att ett brustet hjärta gör att det finns plats för solens strålar att komma in ibland, jag önskar dig dom strålarna <3 kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ❤️ Sanna, jag hoppas du stannar - dina ord värmer och fastnade. Tack!!! Kram

      Radera
    2. klart jag stannar. hittade till dig idag och har suttit i timmar och försökt förstå något som är obegripligt att ens försöka ta in, jag kramar om dig med den goaste kramen jag kan <3

      Radera
  3. Prata av sig med de man känner man kan. Jag är en om du välkomnar en total främling i ditt liv. Och andas är viktigt. När Noah skulle lägga sig ikväll berättade jag om Tristan & Noah precis som jag vill spola tillbaka tid. Från oss båda en stor kram/ Madde

    SvaraRadera
  4. Prova enkel yoga och mindfullness...det hjälpte mig. Det hjälper med konstnärliga saker som du verkar gilla, måla, sjung och skriva musik har jag märkt. Kram EJm

    SvaraRadera
  5. Min erfarenhet är att antidepp gör att visst man blir gladare, fast sorgen går inte att medicinera bort. Den måste få ha sin gång. Det är enormt energikrävande med ångest och sorg precis som du skriver. Man blir som förlamad. Hela livet pausar. Det är inte konstigt att du inte mår bra! Det hade ingen gjort i din situation. Prata prata prata. Ibland är det skönt att prata med någon du inte känner, någon du inte behöver ta hänsyn till. Få prata om alla mörka tankar som du inte vågar prata om med någon du känner.

    Du kommer inte glömma men lära dig att leva med sorgen, leva trots sorgen, känna glädje igen, gå vidare i livet.

    Gör goa saker så gott det går! Skogen och havet tycker jag är fantastiskt helande. Skrivande är du fantastisk på och det är en bra ventil. Lyssna på en bra skiva. Ta hand om dig, skäm bort dig själv med små saker ex en varm kopp te eller ett fotbad.

    Jag håller tummar och tår för dig! Kram från A-K

    SvaraRadera