En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

tisdag 16 oktober 2012

Älskade underbara onge

Detta är svårt att skriva.
Gör ont.
Men min älskade underbara onge måste få ett inlägg idag, just idag.
Jag är försiktig med ord.
Allt är inte tänkt färdigt.
Allt är inte redo, att skrivas ner.
Men dagen ska finnas i bloggen.

Tisdagen den 16 oktober 2012, en dag för evigt i vårt minne.
Dagen då vi överlämnade Tristan tillbaka i Guds famn.

Älskade, älskade underbara fantastiska bästaste onge, mamma och pappa älskar dig.
Vi ska leva varje dag till din ära, tills vi ses igen...


Tack till alla som gav av sin kärlek idag.
Vi är rörda.

30 kommentarer:

  1. Ni är fantastiska, så fyllda av kärlek, allt är så äkta och ni är världens finaste föräldrar till Tristan och Tekla.

    Jag kommer också att bära denna dagen med mig, så länge jag finns. Vi kommer att le varje gång vi ser Tristan framför oss, maken till klok och kärleksfull påg har vi aldrig stött på. Hans bortgång har berört så otroligt många, så många fler än ni nog kan ana. Lev dagarna till hans minne, han är alltid med er.

    SvaraRadera
  2. Jag har varit med er i tanken hela dagen <3 Stora varma kramar

    SvaraRadera
  3. Kära ni,
    Tack för att vi fick vara nära er idag. Det var så många olika känslor som trängdes i kroppen. Ni hade gjort allt så fint. Det var varmt och allt var så vackert. När klockorna ringde trängde solens strålar in och värmde våra ledsna ansikten och hjärtan.
    Jag ville aldrig sluta krama er.
    Det finns så mycket kärlek. Vi finns här för er.
    Många kramar
    Anna

    SvaraRadera
  4. Läser ditt inlägg om och om igen, kan inte förstå.. Tårarna bara rinner, önskar jag hade haft möjlghet att vara där idag. Ni fanns i mina tankar hela dagen <3

    SvaraRadera
  5. Det går inte en dag utan en tanke till er, till Tristan.
    All kärlek till er.

    SvaraRadera
  6. Ett ljus brinner för Tristan i vårt fönster ikväll...
    <3

    SvaraRadera
  7. Tack för att jag fick vara med och dela, dela en del av Dagen med er.
    I minnet, i hjärtat....

    SvaraRadera
  8. Har tänkt så mycket på er idag! Har förstått att ni har haft en mycket fin stund fylld med massor av kärlek!

    Ta hand om er!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Tårarna rinner när jag läser vad du skriver och när jag ser kortet på en glad, underbart söt o fin pojke. Så orättvist..Mina tankar har funnits hos er idag, jag tände ljus för Tristan och hoppades ni fick en fin stund i kyrkan. När klockan slog ett sved det till i magen, men så tittade jag ut och solen kom fram. Er fina pojke..finner inga ord. Kramar till er/Caroline

    SvaraRadera
  10. Så fint, så vackert. Och som någon påpekade, solstrålarna som lyste in i kyrkan när Blinka lilla stjärna först spelades. Hela kyrkan badade i kärlek. Samtidigt så ont och så fel. Selma kommenterade i efterhand att därborta hade dom ont i ögonen... De är så fina, så fina våra ongar..

    kram Éva

    SvaraRadera
  11. Ni är starka. Så otroligt starka som kämpar er genom det här. Jag vet hur otroligt svårt det är att mista ett barn och behöva begrava det. Man ska aldrig behöva uppleva en sån sak, men världen är så orättvis!!
    Vila i frid fina fina Tristan <3

    Andas, för Tekla!

    SvaraRadera
  12. Å Sophie, jag kan inte sluta gråta. En sån fin bild på ett så otroligt fint barn. Detta är bara så fel. Har funnits hos er i tanken hela dagen. Många kramar från en annan mamma.

    SvaraRadera
  13. Tack för att jag fick dela denna dag med er. Den vackraste begravning jag varit på. Ni hade tänkt på allt, allt som Tristan skulle gillat.
    Tack för att jag fick hålla om er. Kramar i miljoner
    Mona

    SvaraRadera
  14. Det gör mig ont, tänker på er, nåt sånt här ska inte få hända kärlek och styrka till er/Diana

    SvaraRadera
  15. Sov gott lille Tristan!!

    SvaraRadera
  16. Livet är orättvist. Så förbannat orättvist. Jag beundrar den enorma styrka som finns där i dina ord. Det fruktansvärda som har hänt går inte att förstå för en utomstående. Jag känner er inte men jag ville skriva för att säga att jag tänker på er alla. Att detta har berört mig så otroligt mycket.

    Emma

    SvaraRadera
  17. Jag tänkte mycket på er igår och hur ni tog er igenom dagen. Vad jag kan se av ovan kommentarer så hade ni tänkt på allt. Även om det är svårt så hoppas jag att livet kan bli lite lite ljusare för er. Ni har ett ställe att besöka er älskade fina och underbra "onge" på. Jag skickar tusentals varma och tröstande kramar från Halmstad till hela din familj, släkt och vänner. Kram Kram

    SvaraRadera
  18. All kärlek till er <3 Emma, Matte och Maya

    SvaraRadera
  19. Tänker så på er, många kramar <3

    SvaraRadera
  20. Tänker på er i denna svåra stund. Många kramar <3 Catrin

    SvaraRadera
  21. Vilken fin och gripande begravning! Tänkte på så mycket symbolik naturen gav. Solen som plötsligt strålade in, fjärilen (var kom den ifrån?) som tyckte blommorna var så vackra, de vissnande höstlöven. För att komma till sommaren måste vi ta oss igenom vintern...

    Känn min värme
    Maria

    SvaraRadera
  22. Det smärtar att bara läsa detta. Kan inte i min vildaste fantasi tänka mig den smärta ni lever i.
    All styrka till dig och din familj.
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  23. Stina, mamma till Svea & Nore18 oktober 2012 kl. 22:53

    Jag blir så ledsen, vill inte ens förstå eller känna hur det känns att inte ha båda sina älskade barn hos sej. Gråter! Så orättvist! Varför? Ingen ska behöva vara med om något så hemskt som att förlora sitt lilla, lilla barn. Barn ska få bli stora. Orättvisa värld, ge tillbaka alla barn!

    Otroligt mycker kärlek till er!! <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  24. jag har inga ord, inga ord är rätt , tårarna rinner längst kinderna och tar inte slut, jag vill hämta min son nu, ha honom i famnen o aldrig släppa ut honom igen, presic som ni vill göra skulle jag tro, men tristan kommer alltid finnas hos er, vara med er, även om ni inte känner hans närvaro, ser honom stå där. det är jag övertygad om!
    Men all kärlek till er och här lyser ljus för tristan idag, för tristan och hans farfar som säkert vakar över honom nu! <3
    De hör er, bara ni pratar högt, er kloka son gav er nödvändig info innan, utan att veta om det. han älskar er, precis som ni älskar honom. <3

    SvaraRadera
  25. Så fint å gripande du skriver Shopie!!Tankarna är hos er varje dag!!Kramar om dig hårt hårt å släpper inte!!All styrka till er!!Stor kram / christel

    SvaraRadera
  26. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag vill skriva något. Väldigt berörd av vad som hänt, och jag kommer aldrig kunna förstå vad ni går igenom. Jag tänder ikväll ett ljus för er Tristan och ett ljus för er. Jag beklagar verkligen sorgen!

    Ellinor

    SvaraRadera