En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 24 mars 2014

Freakin Chaos

Såå sjukt trött på mig själv.
Varför kan jag inte bara "komma igen"??

Ni som känner mig vet att jag är städtant nummer ett.
Mina vänner fnyser och skrattar åt mig, när jag säger "vi har inte städat"!
- Vadå, ligger det en tidning på köksbordet och ett gruskorn på golvet i hallen?

"Sophie, jag vet att du gömmer dig därinne!! Kom fram nu, jag orkar inte bo i denna röran mer! Kom igen, för fan"

Ja, jag hör er skratta!
Jo, det är sant!
Jo, det är stökigt och ostädat!
Bildbevis!








Har inte ens rullat upp i köket, för jag skäms, om någon skulle titta in.
Och tvättstuga/badrum får ni inte ens bild på.

Varför blir det såhär?

Nåja, Teklas rum är städat i alla fall. Förutom bäddning av sängen.
*Klappar mig på axeln*





Nästa utmaning väntar!
Hämta Tekla på förskolan tillsammans med mamma...dvs gå över spåret!

FAAAAN!!!!

4 kommentarer:

  1. Kjære Sophie! Takk for at du viser at jeg ikke er den eneste som alt tårner seg opp for i huset....Noen ganger ser det bare helt sjukt vilt ut i vårt hem.Andre ganger er det så fint at jeg ikke ville bytte det ut mot noe annet(helst når det er mørkt,en brasa brenner,masse stearinlys og alt er dammsugat og städat..Alt går i vågor,det gjelder å njuta det ekstremt når alt er nystädat :D Kramar Bente <3

    SvaraRadera
  2. Det är helt ok att det ser ut så där ibland. Du har en vacker, busig liten dotter som är betydligt viktigare att lägga tiden på. Städat kan man ha en annan dag :)

    SvaraRadera
  3. Men så där kan ju köksbänken se ut efter en dag hemma, det är väl inte så farligt. Jag älskar att ha det rent och snyggt hemma, kan nästan bli lite fanatisk. Men när livet blir ojämnt blir det lite si och så med städningen och det går faktiskt lika bra det också. Tänker mer på din stora utmaning, var det i dag? Jag hoppas att du orkade, styrka och kraft till dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Innanför väggarna är det rätt ofta ett skitigt kaos, och som tabu att visa och då speciellt på bloggar. Du ska inte alls skämmas.♥
    Tack för doftljustips. har det nerskrivet=)

    Ps: du är en så fin människa. Jag vet det genom dina rader och din förmåga att överföra en del av dina tankar och känslor direkt in i min hjärna. Kramar från Wiilow

    SvaraRadera