En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

fredag 28 juni 2013

Kärlek är...

Kärlek rakt in i hjärtat, när ens fina vän uppmärksammar ens favorit-loka smak, ser den på willys, köper två flaskor, knackar på dörren medans jag sover middag och lämnar dom till Henrik (och talar om vilken affär han kan hitta dom)!
När jag vaknar står dom på bordet!


- Mia var här och lämnade dom, säger Henrik!
Jag ler.
Blir varm i hjärtat.
Och törstig:-)
Jag har så fina människor runt mig.
Tack älskade Mia!!
För loka-favoriten och för en varm, rolig och härlig förmiddag tillsammans!
❤❤❤

Fredag...
• Frukost med Mia, Julia och Erik.
• Lek inne, lek ute, fika i gräset och knäckebröds-bak! Underbara ongar, som leker underbart tillsammans!




















• Sen tog Tekla och jag en 3-timmars tupplur. Trötta tjejer!
• En snabbis till kvantum och sen fick Tekla välja middag; korv i haraldskiosken, (hon äääälskar), körde ner vid ven-båten och åt där.
• Körde sen till Tristan med nya rosor och tände kvällsljusen hos honom, och hos Micke. Tekla tvättar Tristans saker (halsband, armband, bilar osv) i vattenkannan, medans vi fixar med ljus och blommor.
När det är klart säger hon "Hejdå, natti natti, ses sen" också springer hon bort till Micke.
Blir både varm och kall i hjärtat av att se henne där.
Varm för att hon är så fin och duktig där. För att hon pratar med dom.
Kall, för att det är vår jävliga verklighet. För att vår lilla fina tjej ska behöva vara hos sin döda storebror på kyrkogården.

Usch, nu blev det ett tråkigt slut, på något som skulle vara fint bara! Förlåt!

Vi har haft en fin dag.
Nu avslutar vi den med en film i soffan.
Hand i hand, jag och min blivande man.
Och loka päron/mango!

Kram S

4 kommentarer:

  1. Blir varm i hjärtat när jag läser, men precis som du skriver...oxå kall!
    Visst är det in i H så fel allting, önskar innerligt att detta inte var er jävliga verklighet!!
    Men jag blir alldeles varm av att läsa om hur Tekla pratar o tar hand om dom. Barn har ett alldeles eget sätt att se på saker o ting, de konstlar inte till det o väger inte in en massa. För dem är världen "ärlig o enkel", de lever verkligen precis i nuet :)
    Det stockar sig i huvet, jag skriver raderar skriver raderar...vill att du ska förstå mig rätt!
    Ibland önskar jag att man kunde tänka som ett barn igen, i vissa situationer...allting var mycket lättare då, när man inte malde sönder sig själv med alla hjärnspöken!
    Ville egentligen bara säga att du behöver inte be om ursäkt!
    Det blev ett fint inlägg <3
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  2. Du är värd all omtanke du kan få hjärtat. Skönt att ni har haft en fin dag, det värmer mitt hjärta. Hoppas du får sova gott i natt. Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint gjort av Mia. En liten gest betyder otroligt mycket.
    Lilla söta Tekla.

    Kämpa på, du klarar detta. Ni klarar detta tillsammans!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. <3 <3 <3
    Pussar från Hatten

    SvaraRadera