En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

onsdag 26 juni 2013

En dag med värme!

Nä, jag syftar såklart inte på vädret.
Kallt, blåsigt och regnigt!
Men det gör inte mig så mycket, jag gillar att vara inomhus och gömma mig nu ändå.
Meeen, jag gjorde min hemläxa imorse, trots duggregn och blåst!
Gick till affären, till Tristan och sen en liten extrasväng, innan jag gick hem igen!
I jeans och allt!
Såg väl nästan "normal" ut, antar jag!

Sen startade jag knäcke-verkstaden i köket!
Blev ju så sugen på att prova att baka själv, efter att ha smakat Tinas igår.
Oj, så gott det blev.
Inte svårt att göra och perfekt att ha ugnen på så länge en regnig dag.
Recept har efterfrågats redan, så det och fler bilder kommer en annan dag, när mer ork finns. En tjyvkik:


Mitt i knäcke-baket plingade det på dörren!!
Världens bästa spontan-pling på den dörren!!
Utanför stod min finaste Emma och hennes André!
Blev jätteöverraskad och nästan tårögd. (Längesen vi sågs)
Vi är varandras bästa handhållare❤❤!
Ville bara krama hårt, hårt och länge...
"Tvingade" in dom på kaffe och nybakat knäcke, trots att dom hade lite bråttom och "bara" var på genomresa egentligen.
Dom har 1-årig bröllopsdag idag, var barnlediga och på väg mot Trelleborg på romantisk övernattning!
Grattis underbara ni på er dag och TACK för spontanbesöket!
Hjärtat är fortfarande varmt!

Senare knackade det igen, och mormor och morfar lyste upp tillvaron en stund med sitt spontanbesök! Tekla bjöd på lite plast-mat och russin!

Ytterligare en stund senare knackade det igen.
Denna gången visste vi vem!
- Anna-Panna, skrek Tekla lyckligt!
Grabbarna har varit på bio och Anna sällskapade mig och Tekla! Mycket tjej-prat och mys!
Tekla bäddade ner Anna, när hon tyckte att det var läggdags!


Givmild och lånar ut både sin napp och snutte. Hon bäddar omsorgsfullt med täcke och kudde.
Plötsligt skriker hon "gomorron" oxå rycker hon bort kudden, innan man reagerar. Inget snoozade här inte. Hårda bud, med den lill-chefen!
Anna är kärlek! Titta vad hon hade med till min fjärils-samling!


Supersöta!!

Nu är jag fullkomligt slut, men hjärtat är varmt, trots att det gör ont.
Imorgon väntar flyttstädning av lägenheten.
Bäst att natta sig nu...

Natti

3 kommentarer:

  1. Åh, så fina lyktor! Skulle jag också vilja ha.
    Önskar dej en varm dag imorn osså!
    Kram G

    SvaraRadera
  2. Härligaste lilla Tekla <3 till er / Jeanette

    SvaraRadera
  3. Underbar läsning!!
    Tänk att något så "enkelt" som ett spontanbesök kan göra någon annan så gott, det glöms bort ibland...att det är det där lilla som gör skillnaden :)
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera