En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 24 juni 2013

Bitterfitta!!!

Faaaan, vilken bitterfitta pch gnällkärring jag är.
Bara för att jag blir tokig, på allt kattbajs på vår lilla trädgårds-plätt.
Jag blir aldrig nöjd.
Nu har du fått din lilla trädgård, Sophie!!
Ska du ändå hålla på att gnälla?
Är allt verkligen såå jävla jobbigt?

Jaaa, vi trivs i vårt nya hem!
Trivs jääättebra!
Allt är mycket bättre här, än i förra hemmet.
Förutom "tha cat-shit"!!!

Ja, katter är gulliga - jag har själv haft katter hela mitt liv, tills för 4 år sedan, när Tristan föddes och reagerade lite allergisk mot dom.

Meeeen, det ÄR inte gulligt, när ens lilla trädgård snart innehåller mer kattbajs än gräs!
Det ÄR inte gulligt att ens lilla tjej sitter och gräver i kattbajset och lastar det i sin traktor och hink!

Jaaaa, jag är djurvän!
Jaaaa, katter ska vara fria och ute!
Neeej, det är inte katternas eller kattägarnas fel!

Men det är fortfarande inte gulligt med kattbajs i hela trädgården och jag är fortfarande en bitterfitta!!

Djurvänliga tips mot anti kattbajs-trädgård mottages gärna!!
Kaffesump och citrus-skal känner jag redan till!

Ps. Till alla katter: 29:an är ingen katt-toalett - vänligen hitta något annat ställe att skita på!


7 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att dra på smilbanden :)
    Har tyvärr inga tips att ge men jag hoppas de (katterna) snart fattar piken att inte använda er gräsplätt som en jättekattlåda ;)
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  2. http://www.skadedjursbekampning.nu/kategori/Skramma-bort-katter?gclid=CO7CqJHB_bcCFcV3cAodHWsAgg

    Eller Gunnebostaket.

    SvaraRadera
  3. Har samma problem hos oss, mina odlingslådor är grannkatternas toalett! Har sagt till grabbarna att dom får jaga, skrämma, kasta bollar och spruta vatten hur mycket dom vill på katterna ( dock aldrig någonsin sparka, slå eller annat som skulle kunna skada katterna!) för jag vill verkligen inte heller ha skiten hos mig! Får väl se om det dyker upp fler tips här. Och du, då är jag också en bitterf...för jag avskyr också kattskit!!

    SvaraRadera
  4. Förstår dig!!Inget kul med kattbajs i trädgården!!!Hur mycket man än tycker om katter så får.man lov att klaga på kattbajs i trädgården...Det e ju inget kul att ha det..Det tycker nog ingen..Kram kram kram/ christel

    SvaraRadera
  5. Det här är din blogg, här har du rätten att klaga och vara hur ledsen eller hur glad du vill. Dina läsare väljer att kika in här för att se hur just du mår och även jag drar på smilbanden när jag läser detta, tyvärr har jag inget super tips men jag håller tummarna att de håller sig undan i framtiden! :-) Kram Mikaela

    SvaraRadera
  6. Har också kattskit i rabatterna hemma, dock bara på vissa ställen. Vår egna katt, så svårt att klaga :) Men visst blir man irri när man planterar nytt o får hela handsken full med mög...luktar inte hallon direkt! :/

    Har iofs märkt att ju mer växter/blommor, ju svårare att få plats med röven. Så vi planterar rabatterna fulla, så får hon inte plats....!! :) O det är ju inte så att det finns ont om plats här på landet...hon har ju en del åkerplättar att göra nr 2 på :))

    Stor bamsekram hjärtat. Tänker på dig/er, varje dag. Kämpa, andas...en dag i taget...//Hatten

    SvaraRadera
  7. Hej.
    Jag har hört att man kan hälla ut ättika för att slippa katter. Sedan finns det en apparat via ström som håller borta katter & hundar. Jag såg en sådan apparat på coop bygg i söndags. Tror lantmännen har liknande också.

    Nu ska jag fortsätta läsa din starka blogg.
    Många kramar och styrka till dig!

    SvaraRadera