En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

söndag 30 december 2012

Bäddat med kärlek och tårar...

Har bäddat rent i Teklas säng idag.
Någonting fick mig att välja Tristans favorit-sängkläder, som han hade när han var liten och sov i spjälsäng.
Tekla har aldrig haft dom i sin säng tidigare.
De låg längst in och längst ner i högen, i garderoben.
Doftade fortfarande nytvättat.
Vet inte hur jag fick syn på dom, men min hand fick fatt i dom.
Tårarna började rinna längs kinderna och magen knöt ihop sig direkt.
Såna saker gör så ont att upptäcka.
Hela huset är fullt av det.
Ändå kände jag att jag ville bädda med dom.
Fastän det gör så ont.
Så jag bäddade med kärlek och tårar.


Hoppas att lillan kan sova lika gott i dom som hennes storebror gjort, när han var liten.
Önskar att hon kan känna sig omsluten av honom.

17 kommentarer:

  1. Så fint hon får ligga Tekka, i storebrors favoriter. Kära du, så tungt..Är övertygad om att han kommer vagga henne till sömns inatt. Kram till dig/Caroline W <3

    SvaraRadera
  2. När du skriver Sophie, träffar du mig rakt i hjärtat. Jag lider så med er...
    Önskar det fanns nåt jag kunde göra..

    Kramar från mig

    Julia

    SvaraRadera
  3. Fint! Tårarna kommer här med, sen blir jag varm av kärlek, känns som om han är där att han finns hos er.. Fin liten ängel;-)
    Jennie

    SvaraRadera
  4. Hon är omsluten av honom, på många sätt, det är jag säker på. Han vakar över henne, storebror som han är:)
    Lider så med dig, kan inte föreställa mig att hitta allt som tillhör honom, saker, dofter .. Att det gör ont, kanske samtidigt som man vill hitta, för att känna, minnas ... Ingen aning. Gråter och sörjer med dig men kan aldrig föreställa mig, ingen vet exakt förutom du.. Sänder en massa kramar. /Camilla

    SvaraRadera
  5. Fina, fina du! Skickar kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Sofie! Jag har inte vågat skriva till dig tidigare, för vad finns där att skriva? Mina tankar är med er och det går inte en dag utan att jag tänker på er familj och på Tristan.

    Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Åhhh, jag känner så med dig. Ont, ont, ont...allt som hittas då och då som är kopplat till Tristan. Alla känslor, saknaden. Förstår att magen knyter sig, måste vara fruktansvärt. Samtidigt som ett minne dyker upp, ett minne fullt av kärlek. En kärlek som består för alltid.

    Tekla kommer sova som en prinsessa inatt, kramad av sin storebror prinsen. Mysigt :)

    Kärlek, kraft o styrka i mängder älskade du.
    Puss Krellan

    SvaraRadera
  8. Rakt i hjärtat Sophie... Vilken smärta, vilka minnen. Vilken otrolig kärlek❤❤
    Jag tror att Tekla kommer att sova tryggt och som en prinsessa i sin storebrors sängkläder.
    Ni är med mig i mina tankar ständigt.
    Massor av kramar till Dig från mig.

    SvaraRadera
  9. Svårt och smärtsamt med alla minnen, men också fint och kärleksfullt att dom finns. Tekla kommer sova gott i storebrors famn <3

    SvaraRadera
  10. Bäddat med kärlek och tårar... Så fint Sophie. Det är så jag tolkar dig genom bloggen. En människa fylld till brädden med kärlek och tårar, med betoning på kärlek.

    All kärlek till er.
    kram Èva

    SvaraRadera
  11. Så mycket som finns i vardagen som kan bli till en tyngd, allting som påminner om barnen, alltifrån dofter och ljud till platser, saker och händelser. Tänker jag efter, snubblar jag ju över allt detta så fort jag kliver innanför dörren - allting här hemma påminner ju om mina två små. Vilken kamp du/ni för i varje möte med allt som påminner och du är så go, Sophie, som trots allt släpper fram smärtan tillsammans med kärleken. Du bäddar med lakan som påminner om Tristan som inte längre finns hos er på det sätt som vi alla önskar.

    Du är så modig, Sophie. <3

    SvaraRadera
  12. Ni finns alltid i mina tankar, går inte en dag utan att jag undrar om du orkar andas. Tände ett ljus hos er fina Tristan, det knöt dig i magen när jag tänkte att detta är er vardag, att vakna utan ert allt, utan ert älskade barn. Jag är glad att du fortsätter skriva och inte låter människor utan förståelse, vett eller empati förstöra ditt sätt att uttrycka dig på. De är inte värda din tid. Er Tekla är en underbar krabat! I natt kommer Tekla & storebror dansa i drömmarna..varma kramar till dig Sophie //Caroline må

    SvaraRadera
  13. så overkligt, så fasansfullt. så kärleksfullt, så underbart, så fantastiskt, du är och lever med tristan och tekla, även om en inte syns. Du är så fantastisk, så modig som vågar fortsätta, hade jag orkat det? jag vet inte! Men man måste väl, men jag kan inte förstå er smärta, men jag känner en del av den, varje dag.
    Tänker på er, vakar över mina barn extra mycket.
    <3 för tristan tänder vi ljus, tänker på er och honom varje dag, även fast jag inte känner er.
    / kram carro barro

    SvaraRadera
  14. Så fint mina tårar rinner nerför mina kinder. Du skriver alltid så berörande. Tänker på er och läser alltid dina ord. Ta hand om varandra, kram Cattis

    SvaraRadera
  15. Tekla kommer sova gott i Tristan famn inatt, du berör så många med dina ord och precis som många andra skrivit sitter jag också med tårarna rullandes nerför kinderna....tänker på er, varma kramar!

    SvaraRadera
  16. Smärtsamt, vackert, kärleksfullt, brutalt, förtvivlat, fint.... Minnen ger upphov till så mycket. Önskar så att du inte skulle behöva uppleva det smärtsamma....
    Kram, Sara M

    SvaraRadera