En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

söndag 26 maj 2013

Blinka lilla stjärna...

Tristan, min underbara onge.
Mors dag idag.
Du har aldrig kallat mig mor, bara mamma, eller prinsessa.
Så vi har kallat det "mammas dag".
Första "mammas dag" utan dig och mitt hjärta har gjort så ont idag.
Skulle bara så innerligt vilja hålla om dig igen.


Jag saknar dig.
Jag saknar dig.
Jag saknar dig.

Ikväll när jag tände dina kvälls-ljus, borta hos dig, sjöng och nynnade jag "Blinka lilla stjärna" för dig.
En sång vi alltid sjungit och nynnat för dig, sen du föddes, när du varit ledsen, sjuk, rädd, inte kunnat sova eller när du låg inlagd på sjukhuset.
Alltid har det gjort dig lugn och trygg igen.
Mammas och pappas nynnande av "Blinka lilla stjärna".
Ikväll var första gången jag klarade sjunga den utan dig i min famn.
Jag sjöng den för oss, dig och mig.
Jag stod hos dig, blundade och sjöng.
Låtsades att vi låg i din säng.
Att du hade din arm runt min hals.
Dina andetag i mitt öra.
Jag nynnade tills du somnade.

Sen gick jag hem...
Utan dig.
Med ett stort hål i mitt hjärta.

19 kommentarer:

  1. Rakt in i mitt hjärta❤❤❤
    Usch så jä-la orättvist...
    Kramar om❤

    SvaraRadera
  2. Åh Sophie, du gör det igen! Dina ord berör så rakt och naket ända in i hjärtat så jag står helt försvarslös. Jag kan inte hejda mina tårar, de strömmar ner för mina kinder, bilder målas upp i min fantasi så verkliga att de går att ta på. Så otroligt smärtsamt, tröstlöst och hjärtskärande..

    Jag hoppas du ibland känner Tristans närvaro, du skrev för en tid sedan att du gjort det vid ett tillfälle. Känt honom, att han var hos dig och att du blev lugn. Jag önskar innerligt att du fått uppleva det igen, att det kan ge dig en stunds ro att ha honom nära.

    Blinka lilla stjärna där, hur jag undrar vad du är...

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. Dina ord gick rakt in i mitt hjärta, det gjorde fysiskt ont att läsa ditt inlägg. Jag känner så med dig, trots jag aldrig träffat dig. Är här inne ofta o läser, följer din kamp, ser så du andas. Du verkar vara en så fin människa och mamma. Tack för att du delar med dig, det ger mig perspektiv och en enorm tacksamhet för mina barn. Jag är livrädd att ngt ska hända dem. Önskar jag kunde hjälpa... trösta.... kram Henriette

    SvaraRadera
  4. <3 min låt till min son som jag sjungit sen jag visste att han låg i min mage är "u are My sunshine". Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att sjunga den till honom fast han inte levde.. Troligen skulle jag inte ens kunna tänka mig den i huvudet utan att bryta ihop. Jag har läst din blogg sen innan den där hemska dagen . Jag har lämnat någon kommentar innan men vad man än skulle velat skriva vidare kändes fattigt, tarvligt och mesigt. Hatar orden som beklagar, vila i frid, han ser dig, det finns ett ljus mm är svåra att ta till sig även om man menar väl. Det jag ville skriva nu och jag hoppas att du läser detta rätt är att efter den hemska dagen har jag blivit en bättre mamma. Det gick rakt in i hjärtat och jag mådde så dåligt dom första dagarna och jag känner inte ens dig men jag delade en liten del av din smärta och jag tror inte att jag är ensam om det. Det fick mig att inte klaga vid dom sömnlösa nätterna och allt annat strunt utan att uppskatta varje dag tillsammans med min son som fyller 3 år i höst. Livet kan verkligen slå bakut på en nanosekund.
    Du skriver så fint även om det är tunga ord. Jag kikar in här och har följt varenda inlägg. Varje gång fäller jag en tår. Jag blir extra glad när du gör något för dig själv som får dig att må bättre. I det stora hela - kram-

    SvaraRadera
  5. Du skriver så fint. Jag finner inga ord. Det är så fruktansvärt obarmhärtigt allting. Jag tänker på er varje dag.
    Kramar från Maria, tvåbarnsmamma i Stockholm

    SvaraRadera
  6. Tårarna rinner, det gör ont. Kan inte förstå det��
    Önska bara att det gick att trolla��
    Många kramar malinrj ��

    SvaraRadera
  7. Åh fy fy fy
    Ont ont ont
    men inget alls i jämförelse med dig. Jag blir så j***a ledsen när jag läser dina inlägg, vissa är värre än andra. Detta hugger i hjärtat. Mors dag. Måste vara en av de värsta dagarna. Så enormt fint att du orkade stå hos honom och sjunga. Han hörde dig och log. Finner som vanligt inte de rätta orden. Sänder styrka! Kram från en mamma till en annan

    SvaraRadera
  8. Galet ont i mitt bröst. Finns inte ord som räcker till hjärtat. Stor kram.

    SvaraRadera
  9. Käraste Shopie!!Gråt..gråt..klumpen i halsen.vändningar i magen..Denna orättvisa..Ger dig styrka.kramar ja allt som finns.Tankarna är hos dig varje dag...Stora BAMSE kramen <3 /christel

    SvaraRadera
  10. Du har fått en gåva- att kunna skriva så det berör...Tack för att du använder din gåva. Vet inte om det är till någon hjälp, men jag kände själv ett lugn inför döden när jag hörde en forskare på morgonpasset i P3 för ca två v sedan som hade intervjuat folk som haft nära döden upplevelser. Lyssna gärna om du orkar. Saknaden kommer ju alltid finnas där, men vissheten om att tristan har det bra där han han är...det var väldigt intressant att höra den här forskaren berätta. Ni är så många änglamammor därute som kämpar. Skickar all kärlek! Från en annan mamma❤❤❤

    SvaraRadera
  11. Det gör ont i hjärtat att läsa dina ord. Kramar i massor <3 /JEN

    SvaraRadera
  12. Rakt in i hjärtat <3
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  13. Rakt in, brutalt!! Gråten svämmar över....Kan knappt titta på bilden av er två, det gör så sjukt ont! Allt är så fel....det ska inte vara såhär!! Jag vill inte detta....!!

    För mig är du modig Sophie, stark! Att sjunga er sång igen, att klara det...jag vet inte om jag nånsin hade klarat det...Tristan är stolt över dig, bästa mamman som finns! Utan tvekan!!

    Kramar i massor från Hatten

    SvaraRadera
  14. Mitt hjärta brister ännu en gång . Jag önskar så att jag kunde bära lite av din smärta! Alltid i mina tankar . Kram Charlotta

    SvaraRadera
  15. Älskade du!! Tårarna trillar på mina kinder och jag sänder dig lite styrka... Vilken mamma du är!!! <3
    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Jag finner egentligen inte ord att kommentera det här inlägget, det gör fysiskt ont i mig att läsa. Så otroligt starkt av dig att sjunga er sång, och att göra det på Mors dag dessutom. Önskar jag kunde vrida tiden tillbaka, eller i alla fall bära lite av din börda en stund. Kramar Malin

    SvaraRadera
  17. Mitt hjärta värker. Du fina underbara mamma du skriver så man känner varenda känsla du bär på. Mina ögon är aldrig torra och jag önskar så jag kunde hjälpa dej. Kram <3

    SvaraRadera
  18. Vilken smärta du bär på... och som du förmedlar till oss... känner så oerhört mycket för er, önskar så att er fine pojke fanns hos er igen... All kärlek och värme till er!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Önskar att du fick slippa denna smärta som du alltid kommer få bära på. Önskar att din son kunde få vara med er igen!
    Han finns ju där som själ men tyvärr ser ni han inte.

    STYRKA


    SvaraRadera