En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 25 mars 2013

Vänd andra kinden till...

"Löna inte ont med ont, sträva efter det som är gott inför alla människor.
Håll fred med alla människor så långt det är möjligt och beror på er."

Åh, jag försöker, jag försöker...
Stå ut, några dagar till!
Jag ska kämpa, stå över...
Du är inte värd min energi!

Nu ska jag försöka glömma dig, så att jag kan sova med någorlunda ro i kroppen, nöjd över att vi idag skrivit kontrakt på ett radhus, och slipper bo kvar här!
Ja, det var hemlisen...
Vi flyttar igen!


10 kommentarer:

  1. Nej, ödsla inte mer energi på den människan. Låt det rinna av dig som vatten på en gås...

    Nya bostaden kommer bli toppenfint på alla vis! Tänk som så här, nu har vi rutin på att packa ner, flytta och packa upp=)Fördelen är ju att jag vet vilka skålar jag kan låna sen, vet var du har ditt kaffe när det ska sättas på och jag får ju plastburkar ;-) Det BLIR bra hjärtat! Kämpa på som du gör - änglarna håller er sysselsatta <3

    SvaraRadera
  2. Grattis! Hoppas ni finner någon slags ro där. Dom människorna är säkerligen inte värd din energi.

    Många kramar Malin

    SvaraRadera
  3. ÅH vad skönt att läsa att du kommer ifrån stället där ni bor nu! Att du slipper se och höra de förbannade tågen! Glad för den lilla lilla ljusning detta innebär.

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte lätt alltid, särskilt inte när vissa människor beter sig illa...
    Men en underbar nyhet med radhuset!! Så skönt för er!

    All värme och tankar till er...
    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  5. Grattis Grattis Grattis!
    Det blir bra.....det känns så.....det tror jag.....och när man har något bra framför sig så orkar man lite till.....modiga du....fina du.....vackra du.....

    Och jag kan såklart också hjälpa till att packa.....ner och upp....bära är jag inte så bra på men riktigt bra på att packa ner och upp! :-) Jag kan även hjälpa till och pynta och fixa och dona på det nya stället! Just give me a holler......vet inte om det stavas så??? Du har ett paket på väg till dig.....<3<3<3

    SvaraRadera
  6. Grattis, vad roligt för er =)

    SvaraRadera
  7. Grattis till att ni fått en ny lägenhet...Är glad för er skull...Tiotusen varma kramar vill jag ge till dig/er./christel

    SvaraRadera
  8. Kanske en liten ljusning i ditt liv.......hoppas jag i alla fall!

    Kramar Ewa

    SvaraRadera
  9. Energitjuvar ska hållas på långt avstånd!

    Stort grattis till nya lägenheten, hoppas ni får det så bra ni kan o att du/ni kan få lite sinnesro <3
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera