En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

söndag 24 mars 2013

Ett halvår sen...

Ja, idag är det ett halvt år sen...
Sen han lirkade sig ur min hand, glömde av sig och sprang ut på spåret.
Ett halvt år sen 16.55-tåget mot Malmö, körde på min pojke.
Ett halvt år sedan, jag låg över mitt döda barn, på spåret och skrek, allt min röst och kropp förmådde.
Min älskade Tristan, livlös...
Död.

Sex månader,
182 dagar,
4368 timmar,
262 080 minuter,
Så länge har jag nu varit utan min Tristan.
Det är egentligen inget speciellt med just denna dagen.
Det är bara ett konstaterande, att vi nu varit utan honom ett halvt år.
Imorgon har vi varit utan honom ett halvt år och en dag.
Och så fortsätter det...
Och det gör inte mindre ont.
Jag saknar inte mindre.
Jag mår inte bättre.
Det betyder inte att jag lever, men just nu överlever jag.
Det betyder bara att tiden går.
Utan honom, mot min vilja.
Tiden går, och livet passerar där utanför...
Ett halvt år.
Det är en lång tid, utan det viktigaste och bästa i sitt liv.
En mycket lång tid, utan sitt barn.
Och längre blir den.
Tiden.
Jag hatar den.
Jag hatar livet.



15 kommentarer:

  1. Du skriver så precis som det är! Jag har varit utan min dotter i ett år, 3 månader , 10 dagar och 3 timmar! Varje minut utan henne skär i mig och blir bara värre och värre, ju längre tiden går utan min dotter ju hemskare blir det. Hur kan någon någonsin tro att något 'blir bättre'...
    Varm kram till dig från en annan kämpande 'ängla mamma'

    SvaraRadera
  2. Rakt in i hjärtat, tankarna har gått till er o era fina Tristan idag <3
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  3. Var på väg att somna men fick en känsla o gick in o tittade. Så nu ligger jag här med tårarna rinnandes istället. Försöker tänka hur det skulle vara utan en av mina pojkar, går inte, finns inte!! Tänker på er varje dag, kramar om i tanken/ Caroline W

    SvaraRadera
  4. Tänker på er <3
    Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  5. Jag har inga tröstande ord, det finns inget jag kan skriva som inte redan skrivits. Bara att det är så ofattbart och orättvist att er verklighet ser ut så här. Att ni förlorat er Tristan. Att tiden fortsätter att gå, oavsett....
    Ni är alltid i mina tankar och i mitt hjärta.
    Massor av kärlek❤❤❤

    SvaraRadera
  6. Håller med Leni. Finns inga ord. Tänker på er jämt. Det skulle inte bli så här!!! Det är fel!

    SvaraRadera
  7. Fina, älskade vän...mina ord finns i bloggen och dem läste du. Vårt liv förändrades den 24 september, vårt liv blir heller aldrig detsamma.
    Jag önskar innerligt att er smärta så småningom kan minska att vara så brutal, att tiden släcker den elden som gör så ont. Finns alltid för dig<3

    SvaraRadera
  8. Åh Sophie. Jag kramar dig stort och håller om dig... Inga ord är tillräckliga.
    Kram Sandra A

    SvaraRadera
  9. Ber till något som jag tror och hoppas finns att Tristan är väl omhändertagen av nära och kära tills den dag ni återförenas. Tänker på dig/ Pia Å

    SvaraRadera
  10. Stor varm kram till er Sophie, er kamp är så obeskrivligt smärtsam att följa!

    Fina underbart vackra Tristan, vi är så många som tänker på dig, även vi som aldrig träffade dig under din tid på jordelivet. Hoppas alla tankar och all kärlek vi sänder når dig där uppe bland molnen och att du är trygg ända tills den dag du äntligen ska få återförenas med din mamma, pappa och alla de dina <3

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  11. Det är fan inte rättvist!!! Blir nästan förbannad mitt i alla tårar. Vet inte vad jag ska skriva mer. Har inga ord. Du finns i alla fall ständigt i mina tankar, Sophie. Tack för att du delar med dig <3 /Från en mamma

    SvaraRadera
  12. Jag finner inga........inga alls......men jag finns här......alltid......jag skickar ljus och kärlek jämnt till dig min fina fina vän.....Du var min älva och det kommer du alltid att vara......och jag är din......när du vill.....och alltid..........LOVE YOU! <3<3<3

    SvaraRadera
  13. Håller om dig ,kramar dig!Gör så ont att du ska behöva utstå dettta,det värsta som kan hända en i livet!Värsta VÄRSTA!!All kärlek,värme till dig /er !Tankarna går till dig varje dag Shopie!/christel

    SvaraRadera
  14. *kramar om länge länge länge*
    // Krellan

    SvaraRadera
  15. Så ledsen att det ska behöva vara såhär, att livet ska ta sådan vändning, från lycka till evig saknad. Ett halvår måste vara en evighet jag inte ens kan föreställa mig.. Bara en dag är en dag för mkt. All min Kärlek till dig och din familj. Kramar i massor/Camilla

    SvaraRadera