En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

torsdag 28 mars 2013

Saker som gör ont just nu...

Så till slut samlade jag mig och öppnade påsen med Tristans påskpyssel.
Han gjorde som sagt dessa förra året, blev sjuk och fick det inte med sig hem förräns efter påsk.
Vi fick inte titta på det då, han ville spara det tills nästa år.
Så det har legat i påsklådan.
Jag har inte tittat på det.

Och nu brast mitt hjärta igen.
Min lille älskling, den sötaste och finaste lilla kyckling jag nånsin sett.


Mina händer darrar av att hålla i den.
Tänk att dina små fingrar har gjort den.
Det gör så ont, att inte få se stoltheten i dina ögon, när jag berättar hur mycket jag älskar den.
Det skär i mig, att du inte själv kan hänga ditt pappers-ägg i påskriset.





Påsken - du älskar påsken.
Påskris, kycklingar, måla ägg och din favorit - häxan på kvasten.
Påsken på Fredriksdal, som du älskar.
Det sötaste påskkärringen av dem alla.


Mitt älskade barn - du fattas mig!!
Varje sekund.
Varje andetag.
Du fattas, du fattas, du fattas!!

Mamma, Tekla, Erik och Moster har varit hos dig idag, med påskris, påsklilja och din porslinskyckling.








Trots det...
Så overkligt, att det är dit jag måste gå nu...

13 kommentarer:

  1. Så fina konstverk❤
    Så overkligt, så fel att Ni inte får vara tillsammans❤
    Det var inte så här livet skulle bli.
    Sophie, Ni är ständigt med mig i hjärtat.
    Varma kramar och kärlek till Dig och Dina nära.

    SvaraRadera
  2. Tårarna rinner ner för kinderna...jag snorar o torkar...Allt är så fel! Varför?? Jag kan inte fatta!! Jag vill inte detta, INTE!!!!! Det är inte rätt, det är FEL!!!!! SÅÅÅÅ FEEEEEL!!!!! Faaaaaaaaaaaaaan!!

    Jag önskar så att tiden gick att stoppa o spola tillbaka. Förändra, göra ogjort...rätta till! Det är inte rätt nu, det är fel. Fel, fel, fel!!

    Jag känner mig arg nu. Förbannad! Livet är så ofattbart, så orättvist!! Man förstår inte...hur är det tänkt att det ska vara????

    Många varma påsk-kramar till er alla 3.
    På lördag ska Tekla få sin blåa badblomma.
    Tänker på er.
    // Krellan

    SvaraRadera
  3. Det var den finaste kyckling jag sett...
    Åh, vad mitt hjärta värker för er...

    Ni finns med mig i tanken varje dag.
    Alltid...

    Kramar Julia ❤

    SvaraRadera
  4. Det är så fruktansvärt :-( att ni kämpar med den här sorgen dygnet runt. Jag är så ledsen. Jag hittar inga ord. Tänker på er varje dag och önskar en lite ro i själen. Många kramar.

    SvaraRadera
  5. Så modigt av dig att öppna påsen, o vilket fint påskpynt han hade gjort! Det är bara så fel att han inte får vara hos er o stolt visa upp vad han gjort! Så fel!
    Ni har gjort väldigt fint hos honom <3
    Har tänt ett ljus för er Tristan idag, kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  6. Så fint påskpynt Tristan har gjort, förstår att du är stolt över det! Jag hoppas och tror att han ser att ni har tagit fram det och han känner hur stolt du är över de fina grejorna.

    Så fint ni har gjort hos honom, all kärlek till er. Ses i morgon mitt hjärta<3

    SvaraRadera
  7. Fina barn. Fint påskpynt han gjort : )

    Jag var på kyrkogården i Billeberga ikväll. Jag gick förbi Tristan, ni har gjort så fint till honom.
    När jag var på kyrkogården fick jag en stor klump i magen, jag hörde tåget köra förbi. Det kändes fruktansvärt, tårar i ögonen.
    När jag skulle köra där ifrån såg det ut som att fållan över spåret är stängd och bortplockad, kan det stämma? Jag hoppas verkligen att det är så. Tyvärr för sent!!!
    Tänk att en så "vardaglig" sak som att ett tåg kan riva upp och förstöra ert liv. Ta ert lugn ifrån er. Det är så hemskt. Önska att det fanns nåt att göra, för att ni ska få tillbaka er fina/underbara pojke.

    Kämpa på!!

    Ni har en fantastisk dotter, vilken glädje hon sprider bara igenom bild. Hon ser ut att vara full av energi/bus/kärlek.

    Sänder många många kramar till er
    /malinrj

    SvaraRadera
  8. Så otroligt starkt av dig att öppna och plocka fram Tristans pyssel. Tårarna trillar när jag tittar på finaste finaste påskkycklingen. Så oerhört orättvist livet är!! Sänder er all styrka jag har. / Charlotta

    SvaraRadera
  9. Så söt han är på fotot och Tekla är verkligen lik Tristan på den bilden <3
    Tänker på er. Vad fint ni gjort på hans plats.
    Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  10. Så jättefint påskpyssel...Så jätte söt påsktant!!Gör så ont..Lider med er..Fruktandsvärt att livet kan förändras så brutalt! Sänder varma goa kramar till er/ christel

    SvaraRadera
  11. Phheuw så starkt.. Mina ögon tåras och svämmar över på nolltid som så så många gånger förr när jag läser dina inlägg. Det gör så ont! Samtidigt blir jag ödmjuk inför livet.. Vilken kille ni hade till låns, han verkar så mjuk, go och klok.. Vilken fin kyckling han gjort!

    Usch hittar inga bra ord ikväll.. Vill som alltid ge dig en stor varm kram Sophie!
    Mia

    SvaraRadera
  12. Detta inlägg gjorde verkligen riktigt ont, så ont att man inte heller kan påverka och förändra, allt jag kan är att vara en anonym medmänniska, känns så futtigt ....
    Önskar så ni slapp ha det såhär, ..
    Hans konstverk var så fina, och vilken bild på honom, sagolikt vacker. I min värld ser jag honom le ner mot er, sittandes tryggt i Guds famn. Ständigt i mina tankar. Många kramar / Camilla

    SvaraRadera
  13. Hjälp vilken söt påskkärring!! Så himla bra kort! Och fina påskgrejor med. Duktiga Tristan. Hoppas han tittar ner och ser att du tagit fram dem. Kram Anna

    SvaraRadera