En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

fredag 29 mars 2013

Pippi-Tekla och kalas!

Påskharen hade lämnat en "Pippi" till oss i påskägget i år!














Söt som socker!
Och vi fick helt enkelt ta en Pippi-Tekla med oss på mosters kalas idag.
En eftermiddag i Rydebäck har spenderats med nära och kära, för att fira syster som fyllt 32 (känns viktigt att nämna, inte bara jag som blir gammal) Vi har ätit jättegod mat, jag åt KRÄFTSOPPA!!! Och jag gillade den, sååå mycket att jag tog receptet på den! (måste vara sobrilen?) Jag gillar ju inte skaldjur!?!?
Sen västerbottenpaj, köttfärspaj och en go tårta på det, så gick nog vågen upp två kilo igen!
Och mosters älsklingskille hade köpt ett gose-lejon åt mig, som han tyckte, att jag skulle sova med.
Go-unge!
Det ska moster göra! Känns tryggt att sova med ett lejon!
Tack fina ni, för en mysig eftermiddag! Vi älskar er❤

Imorrn är det dags för sista rycket flyttstäd av huset.
En gäng härliga vänner kommer och skrubbar med oss.
TACK!
Besiktning och återlämning av nycklar på söndag.
Sen släpper vi den skiten. (fritt för egen tolkning)

(Det var inte såhär vi ville ha det)

7 kommentarer:

  1. Underbara Pippi-Tekla!! Klart man kan gå på kalas som Pippi, sötast på festen!

    Japp, efter helgen kan ni bocka av den delen i historieboken och alltid har det fört med sig något i denna resa ni gör nu. Huset ska minnas med glädje och kärlek, allt annat skalar ni bort när nycklarna lämnas. Änglarna håller er sysselsatta...

    SvaraRadera
  2. Så söt..Så stolt..liten Tekla pippi!!!P vilket hjärta han har som köpt ett Gose Lejon till dig åååå så gulligt..snyft snyft!!!Tankarna är hos dig varje dag finaste Shopie....Kram kram kram

    SvaraRadera
  3. Fin hon är :) kramar Ulrika

    SvaraRadera
  4. Finaste Pippi

    /malinrj

    SvaraRadera
  5. Nä men så sött!!

    SvaraRadera