En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

onsdag 20 mars 2013

Tristans Brandbil

Tristans första stora kärlek (förutom hans mamma❤) var en brandbil.
Han var tokig i brandbilar, och under sitt första år hade han samlat på sig säkert sex stora brandbilar, alla med ljud och ljuseffekter.
1-års tårtan var en stor röd brandbil. Han trodde knappt sina ögon när han såg den.
Brandbils-intresset växte och utvecklades till ett makalöst fordons-intresse, alla fordon och stora maskiner fick ögonen att lysa på honom. Han samlade på småbilar, och alla hade namn. Helt otroligt att han kom ihåg alla namn han gav dom, över 50-60 småbilar.
Fordon - definitivt hans största intresse!
Men det började med en brandbil...
Och för många hör brandbilar ihop med Tristan.
Min vän Jessica, som är fotograf/konstnär har gjort kort och poster till minne av Tristan.
Jag blev så rörd när hon skickade några till mig, för en tid sen, men det var svårt att ta till mig dom och verkligen titta på dom då.
Idag hittade jag dom igen...
Tack Jessica, jättevackert!
Jag är så rörd.
Han skulle ha älskat bilden.
Han skulle älskat, att hans namn står på brandbilen.


Länkar till Jessicas webshop, om någon skulle vara intresserad av att köpa ett kort eller en poster med "Tristans Firetruck"!
Tove Franks Webshop

Jessicas hemsida
Just det, förstår om det verkar lite förvirrande, men Jessica bytte namn till Tove för några år sen, det är bara jag som är tjockskallig och inte kan sluta säga Jessica!
Tack för bilden, Jessica!
Vi älskar den❤

12 kommentarer:

  1. Finaste brandbilen jag sett❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin! Vilken fin tanke och vän, självklart skulle han varit stolt. Kramar Caroline W

    SvaraRadera
  3. Vacker bild som får mig att le, minns även den fantastiska brandbilstårtan som M gjorde! Tristan ser stolt på brandbilen Jessica har gjort åt honom, det är jag övertygad om. Kram fina du <3

    SvaraRadera
  4. Så fin <3
    Kram ulrika

    SvaraRadera
  5. Så vackert och samtidigt så sorgligt! Mina ögon tåras.

    Liten Tristan! <3

    Kram till dig, Sophie! <3

    SvaraRadera
  6. Söta Fisen......hahaha, jag heter lite olika....för dig är jag även fisen liksom du för mig....alltid! ;-)

    Jag kunde ju alltid försöka byta namn men det gick sådär...många fler än du är tjockskalliga tydligen....;-)

    TOVE FRANK är mitt varumärke....privat är jag för mina vänner vad dom ser mig som.....för många är jag tovetott, galenpanna, knasfia, fis......

    Saknar dig Sophie! Hoppas att vi ses snart!

    Puss min fina vän......

    SvaraRadera
  7. Så fint kort ! De andre kort er også av de fineste jeg har sett!
    Varme kramar <3 Bente

    SvaraRadera
  8. Den är verkligen jättefin och hela bilden andas Tristan, han är garanterat superstolt över sin alldeles egna brandbil <3
    Du har definitivt lyckats Jessica!

    Jag har den som bakgrund på datorn på jobb och så fort Malcolm har fått sitt egna rum ska jag beställa en poster och rama in!

    SvaraRadera
  9. Så fin <3
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  10. Fina Jessica, min talangfulla vän. Så fin bilden är, rakt in i hjärtat. Tristans alldeles egna brandbil.... Tänker på er dagligen. Många varna kramar. /Camilla

    SvaraRadera
  11. Min morfar samlade på brandbilarn. Jag vet inte varför men han hade vart förtjust i dom sen han var liten. Jag skriver samlade, det känns så konstigt. Min morfar gick bort igår efter en lång tids sjukdom. Och jag föreställer mig att han och Tristan i detta nu sitter tillsammans, pratar och tittar på brandbilar.

    Kärlek till er och de i er närhet!

    SvaraRadera