En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

söndag 17 mars 2013

Mellan tro och tvivel...

Jesus säger:

Kom, så skall jag ge dig ro.
Jag älskar dig och har utgivit mig själv för dig.
Du är så dyrbar för mig.
Kom, så skall jag ge dig ro.
Jag skall visa dig, din älskade igen, hos mig i himmelen.
Kom till mig, så skall jag ge dig ro.
Jag är med dig alla dagar intill tidens ände.

Jag orkar inte tro just nu.
Men jag orkar inte heller tvivla.
Jag står där mittemellan, i ingenting.
En fot i ljuset och en fot i mörkret.
Jag vet varken ut eller in.
Men jag behöver att Tristan är hos Jesus.
Att Jesus bär honom i sin famn, att han är trygg och älskad.
Att han är i ljuset, medan han väntar på mig.





4 kommentarer:

  1. Läser vad du skriver och lider med dej. Önskar att ord kunde trösta.
    Tristan finns där du vill att han ska finnas. För Jesus sade: Låten barnen komma till mej.
    Och det är min fasta övertygelse att vi alla ska mötas igen. Bär Tristan i ditt hjärta men låt inte smärtan förtära dej.

    SvaraRadera
  2. Han är trygg, så MÅSTE det vara. Finns inget annat alternativ. Han leker, han springer, han väntar på er. Han har det bra. Tänk aldrig nåt annat. <3

    SvaraRadera
  3. Fina Sophie,

    Det kanske bara måste få vara så här "mittemellan" just nu. ♡ Jag tänker att det finns en bro mellan tro och tvivel, en bro för att tro och tvivel hör ihop, och kanske står du mitt på bron just nu, mittemellan.

    Jag tänker på en berättelse från Markusevangeliet, där en pappa söker upp Jesus med sin sjuka pojke. Han ber Jesus om hjälp att bota pojken och Jesus säger som sista fras: "Allt är möjligt för den som tror." Till detta svarar pappan: "Jag tror. Hjälp min otro." Pappans ord är en bön för mig varje dag: "Jag tror. Hjälp min otro."
    De rymmer och bär mycket för mig och mitt liv.

    Du finns i mina tankar. Varje dag.

    SvaraRadera
  4. Är säker på att jesus bär Tristan i sin famn å är trygg å älskad bland alla barn...Finaste Shopie tänker på dig sååå mycket <3<3<3<3<3kärlek till dig/ christel

    SvaraRadera