En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

onsdag 30 maj 2012

Kreativitet och Fantasi

För mig och Henrik är det viktigt att främja den kreativa sidan hos våra barn. Att få dem att vara nyfikna och vilja skapa, på olika sätt. Med ljud, färg, lera, sand, stenar, kuddar - vadsomhelst!
Att kunna se något i något inte så uppenbart.
Använda fantasin, utan begränsningar.
Kreativitet och Fantasi - fantastiska egenskaper!
Det ska man ta vara på.
Jag blir så glad, när jag ser hur Tristan utvecklar dessa två ständigt.
Idag kom han på den fantastiska idén att rita med sand i en gammal briovagn.
Jäkligt snyggt och effektfullt blev det.
Och helt plötsligt var det spår, som tågen körde på!


Här gör han en snigel!


Här har han gjort en älg!

YouTube Video

Älskar att sitta och bara lyssna på honom, när han låter fantasin spinna iväg...

Kram Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar