En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

tisdag 29 maj 2012

Köttbullar....

Är en favorit härhemma, och det serveras nästan en gång i veckan! Nästan, inte alltid.
Men det är då Tristan äter för resten av dagarna!
Alltid hemmagjorda of course!
Jag avskyr mamma scans köttbullar och alla andra färdiga för den delen också.
Är det ens kött i dom?
Tycker mest att de är fulla av äckliga broskbitar. Blärk!

Vad har ni i era köttbullar?

Jag har...
• Fint riven gul lök
• Ägg
• Skorpmjöl
• Kalvfond
• En klick dijonsenap
• Salt och peppar

Sen brukar jag variera lite med kikkoman, olika örter eller vitlök tex! Man kan ju även stoppa lite god feta-ost i!






Detta underbara förkläde köpte min käraste till mig, eftersom jag alltid grisar ner ALLA mina tröjor/linnen med fett-fläckar! Snyggt va?

Kram Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar