En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

lördag 14 juni 2014

Måste börja att sluta...

Måste Börja Att Sluta Stressa.

Måste sluta stressa.
Måste sluta stressa.
Måste sluta stressa.

Måste lyssna på kroppen.
Måste lyssna på kroppen.
Måste lyssna på kroppen.

Måste lyssna på knoppen.
Måste lyssna på knoppen.
Måste lyssna på knoppen.

Måste säga stopp.
Måste säga inte.
Måste säga nej.

Måste Börja Att Sluta Stressa.

Jag går i sönder, inifrån och ut...

Psykiskt stress blir en rullande snöboll, som samlar på sig mer och mer snö, i en stor pulkabacke.
Det blir en mega snöboll och helt plötsligt kraschar det rakt in i väggen.

Måste hitta gränsen.
Handbromsen.
Måste hitta lugnet.


2 kommentarer:

  1. Avslappningsövningar inlagda i din mp3 kanske kan vara ett alternativ? :) Finner det själv hjälpsamt att någon annan "säger till mig" hur jag ska slappna av när jag inte kan nå dit själv. Kanske någon lugn avkopplande musik? Även om man inte somnar så kanske man känner sig aningen mer avslappnad i alla fall.

    Hoppas att du hade trevligt när du var iväg, du fina starka människa.

    SvaraRadera
  2. Hej Sofie, det är känsligt att komma med försök till hjälp men jag gör det i all välmening. Försök sluta tänk måste, det blir ett krav som allt för ofta känns betungande och både stressande och pressande när vi talar till oss själva och andra vad vi måste. Vi måste egentligen ingenting. Om vi ska göra saker så gör vi det istället för att vi vill. Det blir så mycket enklare att tänka vill. Du måste inte sluta stressa, du vill sluta stressa. Du måste inte lyssna på kroppen, du vill lyssna på kroppen. Du vill kunna säga nej. Du vill hitta gränsen och du vill hitta lugnet.... Men du måste inte. Testa. Hjälper det dig så gör det, gör det inte har du i alla fall provat. Inte för att du måste... Utan för att du vill <3

    SvaraRadera