En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

fredag 13 december 2013

Lucia utan sånglärkan...

Imorrn firas Lucia-dagen på Teklas förskola.
Och vår lilla sånglärka som kan alla sångerna missar detta. :-(
Såhär såg hon ut, efter att ha varit hemma en kvart, efter dagis idag.


Klagade på magont och tempen visade 38.6!
Efter ytterligare en kvart visade tempen 39.4 och hon såg ut såhär.


Så sov hon sådär på mig i 1 1/2h, vaknade och kräkte ner hela sig själv, soffa och matta.
Efter en dusch, ombyte och rengöring av matta och soffa, såg hon ut såhär igen.





Lilla sjuklingen - jag får sån extrem ångest, när våra barn är sjuka.
Speciellt kräksjuka!
Minnen som väcks till liv igen.

Dessutom, tråkigt att hon missar Lucia, hon älskar sin tomtedräkt och är ju så himla duktig på alla sångerna.

Nåja, där kommer fler lucia-dagar och jag slappnar av igen.
Självklart har jag varit spänd och nervös inför morgondagen, med alla barn och föräldrar samlade så.

Nu hoppas vi på en lugn natt i alla fall!
Natti

11 kommentarer:

  1. Usch då stackars liten :( Hoppas verkligen det inte blivit mer kräk..att natten varit lugn och att Tekla snart mår bättre. Tänker på er. Kramar om från Malin

    SvaraRadera
  2. Åh hoppas hon mår bättre om några dagar❤

    SvaraRadera
  3. Usch o fy, avskyr kräksjukan!
    Hoppas hon e bättre idag, krya på söta Tekla <3
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  4. Krya på sig till Tekla. Behöver ju inte vara kräksjuka om hon bara kräkt en gång och inget annat, här kräker ena barnet så fort feber stiger snabbt och klagar på huvudvärk.
    Ingen lucia för vår del heller och sonen som skulle gått på förskolan för första gången (varit sjuk de andra åren) och sista året, får vara hemma för jag trodde att storebror fått kräksjukan, vilket det inte var.
    Hoppas ni haft en lugn och kräkfri natt.
    Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  5. Stackars lilla Tekla, dessa förbaskade baciller. Jag och Max åkte ju också på vars en runda magsjuka, man önskar dock att man kunde ta det jobbiga från barnen och bära det själv. Hoppas ni andra klarar er. Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Usch, stackars lilla Tekla. Dessa förbaskade baciller, hoppas du och Henrik klarar er. Jag och Max åkte på vars en runda magsjuka, man önskar så att man kan ta det jobbiga för barnen så att de slapp. Kram!

    SvaraRadera
  7. Man kan faktiskt "gå Lucia" andra dagar också, närmare bestämt precis när man vill! Saker och ting blir inte alltid som man vill men det kan bli bra i alla fall. Krya på sej!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tänker på er..o undrar hur det är med Tekla.
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  9. Min lille Milo blev hemma av exakt samma anledning. Trist. :/

    SvaraRadera