En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

torsdag 25 juli 2013

Till Benny❤

Min fasters goa man Benny somnade in idag.
Jag tycker inte om att skriva "somnade in" egentligen, dom sover ju inte. för dom vaknar aldrig igen.
Vi säger så för att det låter "mildare" och "snällare", för att slippa säga det hemska ordet, som bekräftar sanningen.
Men dom sover ju inte.
Dom dör.
Men det låter så brutalt.
Gör ont.
Döden gör ont.
Men han somnade in och dog.
Min faster hann inte åka dit.
Det gör mig ledsen.

Han har levt ett långt liv, ett fint liv med min faster och min kusin.
Alltid glad och go, lille Benny.
Speciell, med sitt foto av Tristan, på sitt bord.
"Där är han, den lille" brukar han säga till min faster och peka på bilden på Tristan!
En varm, vänlig och go människa.

Benny, Tristan tar emot dig, det är jag säker på.
Du ska inte vila i frid, din kropp ska få vila nu, men du ska vidare till nästa ställe nu.
Tills vi ses igen *Kärlek*!

Ljuset sidan om Tristans lyser ikväll för Benny.


Kära faster, du är inte ensam! Vi är här❤

2 kommentarer: