En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

lördag 16 februari 2013

Massage hos Ulrika.

Ulrika, en för mig främling, skrev ett mail till mig för några veckor sen.
Hon ville ge mig en gåva.
Göra något för mig.
Hon hade hittat till min blogg och kände med mig.
Hon jobbar som hudterapeut på Slottsplatsens Hudvård i Landskrona.
Jag har så svårt för att ta emot...
Men jag blev så rörd, av hennes sätt, omtanke och medmänsklighet, att jag kunde inget annat än att tacka ja.
Så idag har jag varit iväg med min ömma, spända, onda kropp och fått en riktigt härlig massage av Ulrika.
Nu sitter inte längre mina axlar uppe vid öronen.
Rygg, nacke, armar, händer, huvud och ansikte fick en ljuvlig massage.
Minns inte när jag var så avslappnad i kroppen senast.
Kändes som jag gick därifrån med en ny kropp.
Favoriten var absolut ansikts och huvudmassagen. Där sitter mycket mer spänning än man tror.

Jag är stolt över mig själv idag.
Jag tog emot.
Det är så jag tänker nu.
Jag vilar i era händer.

Ulrika, mitt varmaste tack - det var fantastiskt skönt!

Kram Sophie

10 kommentarer:

  1. Så glad jag blir att du gick iväg dit. Tror verkligen att din kropp o själ behövde lite ompyssling o vård. All spänning som samlas överallt måste lättas...massage kan underlätta mkt :) Ulrika är dessutom en underbart go tjej med hjärtat på rätta stället.

    Massor med "ny energi kramar " från oss på Hatten <3

    SvaraRadera
  2. Va underbart med sådan medmänniska!
    O så skönt för dig att komma ifrån o bli ompysslad lite <3
    Det värmer i hjärtat att läsa inlägget!
    Tänker på er, kramar o kärlek <3 /Anna

    SvaraRadera
  3. Vad fint gjort ❤ kram Elin

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar medmänniska❤❤❤

    SvaraRadera
  5. Sophie, du är så välkommen när du vill och behöver igen. Är glad att du ville komma och att det kändes bra. Många kramar ulrika

    SvaraRadera
  6. Så fint av Ulrika och bra gjort av dig att du tog emot! Hoppas du får en fortsatt skön lördag, kram

    SvaraRadera
  7. Ah så fint gjort. Blir glad i hjärtat att höra att du fick må bra en stund.

    SvaraRadera
  8. Fint av Ulrika att ge dig en så fin och avslappnande stund. Det är en konst att lära sig ta emot gåvor och omtankar!

    Tack för i dag hjärtat, uppskattar varje stund med dig<3

    SvaraRadera
  9. Så skönt för dig Sophie, Ulrika är verkligen en underbar människa!
    Försök att träffa henne fler gånger.

    Kram Ewa

    SvaraRadera
  10. Man blir så glad när det visar sig finnas så mkt medmänsklighet, när så mkt ont tar plats i världen så värmer det varje gång man får läsa sånt här. Ta emot .. Så mkt du bara kan, som du skrev -vila i händerna på dem som så gärna vill rå om dig. I all maktlöshet man känner, betyder minsta lilla man får göra för dig massor. Du ger tillbaka i att bara existera. Mitt hjärta värker för er så. Många kramar / Camilla

    SvaraRadera