En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

söndag 22 juni 2014

Just nu...

Stänger jag av,
Stänger ner.
För en stund,
Kort eller lång,
Vem vet.
Trycker på off-knappen.
Pausar mig själv.

Fokuserar på det goda,
Det fina.

På min dotter, vars andetag jag lyssnar till via babymonitorn.

På min älskades hand i min.

På Isodors mjuka päls mot min kind och spinnande, som känns genom huden och rakt in i hjärtat.

På mina vinbär, som börjar mogna och smakar fantastiskt.





På solrosorna som vuxit så pass mycket, att jag kan plantera dom hos Tristan imorgon.


Resten...
Avstängt.

2 kommentarer:

  1. Jag och många, många med mig finns kvar här oavsett. Stöder o förstår dig till fullo att du vill fokusera på det goda o viktigaste.
    Mina varmaste tankar o kramar till er från Malin
    ♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Låter bra det! :)

    SvaraRadera