En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

onsdag 13 november 2013

Yoga?

Jag har den senaste tiden funderat på att börja med yoga.
Antar att det skulle vara bra för min spända, svaga, ömma kropp och ständigt överhettade hjärna.

Men någon tänkte i samma banor som mig och hann före...








Hon är självlärd och otroligt duktig.
Vi är mycket imponerade.
Och all denna kunskap har hon fått från en "konstig" lånebok från bibblan, som hon fick låna med hem från förskolan igår.
En barnbok om Bettan som åker till Indien med sin hund Kjelle, för att lära sig yoga.
Flummigt värre.

Hursomhelst så har jag ju en yoga-partner härhemma nu.

4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig provat på yoga men ska jag någonsin testa, så får det bli med Tekla som instruktör!
    Tycker du ska prova på det, kan säkert vara skönt för din kropp och knopp. Love You!

    SvaraRadera
  2. :))))) Så gulligt!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Underbart! Vad härlig hon är den lilla busan.
    Pia

    SvaraRadera
  4. Jag yogade under en period då jag var deprimerad och det var otroligt frigörade och ångestdämpande! Jag blev beroende av det tills jag mådde bättre. Men sen får jag erkänna att jag inte fortsatte. Men det har gnagt mig och jag är ff sugen på att återuppta det:-)

    Jag kan varmt rekommendera det!

    //Minna

    SvaraRadera