En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 4 februari 2013

Min Alexandra - Solens Gåta

Min älskade vän, idag skulle du fyllt 36 år.
Idag samlade jag kraft och orkade åka till din plats.
Jag sjöng din låt för dig. Spotify, Thomas Di Leva - Solens Gåta
Tände ljus och lämnade blommor. (Ledsen för tulpanerna, men det är ont om solrosor i februari, som du vet)
Sist jag var hos dig hade jag Tristan med mig.
Han stod sidan om mig, hand i hand och pratade med dig.
Nu, när han inte är hos mig längre, hoppas jag att han är hos dig.
Gode Gud, låt det vara så.
Han kan "happy birthday", så stolt att han kan engelska.
Han har säkert sjungt den för dig hela dagen.
Jag hoppas, önskar och ber att det är så.
Att ni är tillsammans.
Jag fattas er varje sekund.
Och längtar tills vi alla kan vara tillsammans igen.
36 år idag.
Snart 14 år utan dig.
Och jag fortsätter att sakna min bästa vän...

10 kommentarer:

  1. Jag är alldeles övertyga om att Alexandra har Tristans hand i sin och att hon har skav i öronen nu efter alla gånger han sjungit Happy Birthday för henne <3

    Sorgen och saknaden efter dina fina är omänsklig, fortsätt andas fina du och kämpa som vi alla vet att du gör hjärtat!

    SvaraRadera
  2. Massa kärlek fina Sophie! Är stolt över att du är min vän, är stolt över att få vara din vän. Du är så klok, fin, kärleksfull, stark...ja, allt. En grym förebild med så många fina kvaliteter.

    Skickar ett grattis till din fina vän Alexandra <3

    Puss Krellan

    SvaraRadera
  3. Saknar ord så.. Kram !

    SvaraRadera
  4. Mm..Vet å minns att det var din bästa vän...Alexandra... Sänder om å om igen bamse kramar i massor!!Allt e så ofattbart!!Kärlek å värme../christel

    SvaraRadera
  5. Du är underbar Sophie. Helt amazing. Stay strong, ser verkligen upp till er. Att ni orkar. Fast det är svårt och det gör ont så in i helvete. Jag skickar all min styrka, och en hög med kramar. Jag ser upp till er så mycket, jag önskar jag var lika stark som er. Massvis med kärlek / , 13

    SvaraRadera
  6. Min fina Sophie, blommorna är jättefina, kram ♥

    Ewa

    SvaraRadera