En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

onsdag 6 februari 2013

Överleva...

Jag vet att ni är många som tänker på oss och undrar hur vi har det.
Jag vet att ni blir oroliga, när jag inte skrivit i bloggen, orkat svara på mail eller sms.
Jag vet också att ni inte begär det eller väntar er det av mig.

Ofta.
Många ord.
Tankar.
Så mörka.
Så smärtsamma.
Kan inte sägas högt.
Kan inte skrivas ner.
Jag orkar inte.
Jag kämpar med att fortsätta att andas.
Jag försöker desperat bara att överleva detta...

Jag hör er.
Tack❤


22 kommentarer:

  1. Allt i din takt och glöm inte att bloggen ska vara en ventil som tillför energi, inte ett måste som tar energi.

    SvaraRadera
  2. Fruktansvärd måste er tillvaro vara. Tekla måste vara solen i ert centrum nu... Kan inte ens tänka mig smärtan ni bär, varje sekund. Det finns inga tröstande ord.
    Ett andetag i taget Sophie. Jag vet att ni kämpar på.
    Varma kramar❤

    SvaraRadera
  3. Många kramar och tankar till dig / ulrika

    SvaraRadera
  4. Jag vet hur ni kämpar, men bara ni känner smärtan och måste leva med den. I går när jag hade lagt mig låg jag och läste i din blogg och grät massor...det kändes så tungt och hopplöst att livet blev så här. Det är så fruktansvärt att du och Henrik ska ha det så här, ni är värda all kärlek, lycka och glädje i livet. Inte det här.

    Vi finns alltid vid er sida, med vår kärlek och våra tankar ska ni aldrig känna er ensamma. Önskar jag kunde bära en del av din smärta åt dig vännen.

    SvaraRadera
  5. Har följt din blogg under en tid och dina ord skär rakt igenom mitt mammahjärta. Du har en otrolig förmåga att formulera dig. Många gånger har de stunder varit då det bränner från magen, via hjärtat och upp i halsen när jag läser dina ord. Läser..... Försöker ta in.... Går inte.... Går inte att förstå det ni går igenom... Fortsätter läsa....

    Jag önskar jag kunde göra något för er. Önskar jag kunde bära smärtan åt er - om än bara i några minuter. Några minuter där ni kunde andas lite lättare..... Men det går inte. Ni måste andas själva. Jag vet att ni gör det. Ni är starka. Tänker på er dagligen!

    /Helen

    SvaraRadera
  6. Sophie♥
    Jag känner så med er trots att jag är på avstånd. Sorgen är stor.
    Hur överlever man.. Man andas nog som du gör.
    Du är en kämpe!
    Överleva - leva med..
    Önskar att du med tid, perspektiv och erfarenheter kan bära din sorg så du kan leva med den och inte måste kämpa för varje andetag. All kraft till er!
    Du är ständigt i mina tankar♥
    //Emma

    SvaraRadera
  7. Tänker på er! Den smärtan och sorg som ni tvingas leva med måste vara fruktansvärd och går inte att föreställa sig. Ett steg i taget och lilla fina Tekla som hjälper er att andas. Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  8. Har läst din blogg lite nu och då, men idag måste jag skriva till dig.
    När jag läser får jag tryck över bröstet, känner en ångest så stark och brutal. Tanken på att det jag känner är bara en promille av vad du känner, en liten kristal på det stora isberget. Ni gör det så bra, som andas vidare..hur tungt den än är så finns ni där för er dotter. Vet inte hur man gör det ni gör, kan inte tänka mig ett liv utan mina barn.

    Jag var och handlade idag men mina tre pojkar som tjatade och gnatade och bubblade om allt och inget och jag tänkte: Å så härligt om jag kunde få handla någon gång utan barnen...
    Nu leker dom och jag sitter å läser din blogg och min tanke från affären ekar i huvudet.
    Fastän min tanke var att dom skulle vara hemma med pappan och inget annat så fick det mig verkligen att hajja till här vid datorn nu när jag är inne på din blogg.
    Utan barnen! Vilken tanke! Hur gör man? Det fattas ord för mig, kan inte beskriva den... kan man säga respekt?... som jag känner inför dig, din familj och alla känslor du delar med dig av.
    Jag är berörd till tårar, och jag tänker att mina bekymmer är pluttiga. Du har gett mig perspektiv.
    Kämpa vidare!

    SvaraRadera
  9. <3skickar tankar,kraft och enegi till er! Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Jag finns här fisen......alltid......jag önskar jag kunde bära en del av er smärta men jag kan ju inte det.....ingen kan det.....tänker, skriver, raderar, känner, tänker, skriver, raderar.....för ingenting känns tillräckligt och exakt det jag känner inuti....för det ryms inte i ord......men jag finns här, och jag kommer som ett skott närhelst du vill! Only one call away.... Vet att jag är tjatig men det tänker jag vara......då, nu och sen.....!!! I LOVE YOU!

    SvaraRadera
  11. Det känns svårt att hitta de rätta orden att skriva till någon som har upplevt det du har gjort och som befinner sig i djup sorg. Fast jag inte känner dig så känner jag otroligt mycket med dig. En dikt att söka tröst i vill jag här skicka till dig.

    Längtar efter dig
    -av Siv Andersson

    I hjärtat finns en plats
    som bara är för dig
    Och vart jag än tar plats
    så finns du här hos mig.

    Jag hör din varma röst
    som inspelad musik.
    Jag lyssnar om igen
    för den är helt unik.

    I mörker och i ljus
    ditt ansikte jag ser.
    I minnet tar jag fram
    de bilder där du ler.

    Men bland allt du är för mig
    finns något svårt att bära
    -min längtan efter dig
    när jag inte har dig nära.

    Varma styrkekramar från ett modershjärta till ett annat - fortsätt kämpa och andas <3

    SvaraRadera
  12. Jag såg nu att jag skrivit fel i första raden som ska vara:
    I hjärtat finns ett rum.. <3

    SvaraRadera
  13. Ta den tid du behöver känn ingen press att skriva...tänker på er dagligen flera gånger om dagen önskar att där vore mer jag kan göra för er än att " bara" skicka värme styrka och kramar. <3

    Mia

    SvaraRadera
  14. Kära Shopie!Skickar all energi,kraft som jag bara kan till er!Tankarna går till er varje dag!Stor kram christel

    SvaraRadera
  15. Känn ingen stress att skriva, det ska du bara göra när du känner att du behöver och vill ventilera dig, inte för någon annans skull. Mina tankar är hos er dagligen, kram Caroline W

    SvaraRadera
  16. Tänker på dig Sophie.. ❤ Kram från Elin

    SvaraRadera
  17. Jag tänker på er. Massa kramar.

    Èva

    SvaraRadera