En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 17 november 2014

Att samtala med barn

Dags att träna koncentrationen igen.
(För er som inte känner till det, så är koncentrationen en del av det som hårdast tar stryk, vid depression, ångest och stress)

Jag älskar att läsa, och har en hel hög böcker, som legat och väntat i över två år på att bli lästa.
Mest är det böcker som handlar om barn.
Allt från deras sätt att vara och fungera, barnpsykologi, barns självkänsla och utvecklingsfaser.
Eller för att vara korrekt, böckerna handlar om barn, men tanken med att läsa dom, är för att få mer kött på benen som förälder.

Jag har alltid varit nöjd med mig själv i min mammaroll och vetat på kvällen, när jag lägger mig, att jag alltid gjort mitt bästa med barnen.
Men jag har också alltid läst på, om föräldraskap.
Plockat vettiga saker här och där och anammat i vardagen.

Nu känner jag mig dock en aning vilsen, i Teklas extrema utvecklingsfas, som hon nu befinner sig i. Samtidigt som pressen att sluta med blöja, sluta med napp och sluta med välling, tränger sig på.
Kaos!!

Nu ska jag bli klokare...





Om jag lyckas, bli lite klokare alltså, så lovar jag att dela med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar