En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

tisdag 6 mars 2012

Annars skjuter jägar'n dig...

Det där med sång har lossnat rejält för Tristan nu!
Från att bara ha sjungit en endaste låt i två år (life is a highway från Blixten-filmen) sjunger han numera alla de vanligaste barnsångerna klockrent!
Det kanske har gått lite för långt dock...

Tekla, Tristan och jag vid frukostbordet:

Jag: - Nä Tekla, nu orkar mamma inte plocka upp leksakerna fler gånger, nu får du sluta att kasta ner dom!

Tristan: - Tekla lyder inte mamma!

Jag: - Nä, hon är busig!

Tristan: - Hon måste oxå lyda mamma!

Jag: - Hon är ju liten, men ja hon måste oxå lyda mamma såklart!

Tristan: - Mm, annars skjuter jägar'n henne.....



Kram Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar