En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

lördag 29 november 2014

Det blir jul ändå...

Ja, trots att jag inte har "jul-städat" ett dyft eller ens vardagsstädat, eller ens satt in gårdagens smutsdisk i diskmaskinen.
Inte tvättat fönster hysteriskt eller hängt upp julgardiner och hängt upp adventsstjärnor i fönstret.
Inte ens förberett adventsljusen eller letat fram utebelysningen...

Så blir det både advent och jul, så småningom...
Eh, typ imorgon!!

Och vet ni?
Jag ger upp!
Jag klarar inte det i år heller.
I suck!
Och jag bryr mig inte.

Så, gå ni förbi mitt hus och fortsätt titta på mina gråa, nerdragna persienner, bakom skitiga fönster.
För så kommer det se ut, tills jag orkar göra något åt det.

Så det så!




2 kommentarer:

  1. Så rätt!
    Det blir jul även utan julgardiner och nytvättade fönster :) Jag ser det inte som att du ger upp, utan bara som att du gör som du själv vill och det just du mår bra av - vilket alla andra också borde göra istället för att stressa sönder sina liv för att få upp de där jädra gardinerna lagom tills alla andra gör det. Bara döda fiskar följer strömmen - och du är bäst istället :) Kram till dig, som kämpar så!

    SvaraRadera
  2. Det blir jul ändå hjärtat, det sitter inte i några gardiner. Julkänslan ger du Tekla när ni bakar lite pepparkakor, när ni sjunger en julsång eller när hon får gå i sin pepparkakshatt oavsett om det är lucia eller inte. Du ger så mycket, även om det inte är nyputsade fönster...

    SvaraRadera