En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

fredag 25 april 2014

Det sket sig...





En liten vit/brun spinnande huligan tog sig upp i det "förbjudna" fönstret.
Mums med filmjölk, tyckte han och slickade i sig en bit av mitt fina pyssel...:-(

Nåja, jag börjar om igen, finns ju mer filmjölk kvar i kylen.

Men först får jag fanimej se till att bli av med den här febern och hostan!
Tack farbror doktorn, för mollipecten, den hjälper ju verkligen...NOT!!!
Skit-hostmedicin!
Snart får någon sopa upp min insida på golvet!


Ja, jag är sur!
Hatar att va sjuk, när det händer massa roliga saker, som man måste ställa in och missa!


7 kommentarer:

  1. Krya på dig Sophie. Lyssnade läkaren ordentligt på dina lungor så det inte är lunginflammation du åkt på? Be om att få Cocillana (stavning osäkert) istället för Mollipect. Tänker på er. Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  2. Klart kisen ska ha filmjölk :)

    SvaraRadera
  3. Krya på dig, Sophie! Följer din blogg och tänker ofta på er. Snälla, glöm inte bort Tekla bara. Hon finns kvar, hon behöver er! <3

    SvaraRadera
  4. hahha gud va gulligt!
    Kram på dig och du ska be om cocillana, den med morfin i, då får du sova.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Sofie, vi känner inte varandra men jag läser din blogg och känner ha hela mitt hjärta för er familj! Jag tänkte bara komma med ett tips som kanske kan hjälpa dig med din hosta. Jag var själv mycket skeptisk, men blev snabbt överbevisad då det funkade både på mig själv, 3-åringen och 7-åringen. Det är så enkelt som att blanda 2 krm bikarbonat i 2 dl vatten och dricka detta. Drick inte i samband med mat, då bikarbonaten sväller lite i magen. Ta ca varannan timme till hostan ger med sig och sen vid behov. Jag har själv aldrig stött på något som hjäpt snabbare eller bättre. Hoppas att det kan hjälpa dig med!

    Kramar från Marie Saxne

    SvaraRadera
  6. Tips: Har ni dubbla rutor, kan du dutta filmjölken emellan dem, så kommer inte huliganen åt den 😊

    SvaraRadera
  7. Krya på dig! <3

    Ha en myspysdag!
    (pssst! kommentera gärna tillbaka i min blogg så slipper jag leta kommentarer hela dagarna...)
    Kraaam
    Dessie – en hjärtebarnsmamma ♥
    http://dessie.vimedbarn.se

    SvaraRadera