En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

tisdag 31 december 2013

2014

Nyårsafton betyder inget speciellt för mig.
Ingen särskild tradition.
Har nog aldrig varit.
Människors ursäkt för att dricka sig packade för det mesta.
En annan är att få elda och smälla upp en massa pengar, gärna i folks brevlådor eller dylikt.
Nej, jag är inte bitter.
Raketer är vackra att titta på, några minuter vid tolvslaget.
Allt annat är totalt o-värt.
Alla djur som blir skrämda och alla olyckor som sker i samband med raketer och smällare.
Jag tycker det är jätte obehagligt och håller mig helst vid husväggen.

Hursomhelst, önskar jag givetvis alla ett gott 2014!

Vi har varit hos Tristan och Micke, tänt tomtebloss och Tekla sjöng "blinka lilla stjärna"!
Vår lilla stjärna...tänker så mycket på våra stjärnor som bor uppe i himlen.





Var rädda om er ikväll!
Tänk en extra gång i alla beslut gällande alkohol, raketer och bilkörning!

Puss och kram från Sophie

2 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig Sophie! Tänker på er. Önskar er detsamma Gott nytt år kära ni. Jag kramar om er i mina tankar. Från Malin

    SvaraRadera
  2. Er stjärna lyser klarast <3
    Önskar er ett kommande år med ljusa dagar och massor med kärlek. Love you.

    SvaraRadera