En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

onsdag 27 februari 2013

EMDR - Tredje mötet

INSTÄLLT!!

Mådde fruktansvärt efter gårdagens behandling.
Och efter en natt med mardrömmar och en förmiddag med överväldigande ångest, flera ångestanfall, panik och ren skräck inför dagens behandling, har jag tagit beslutet att bryta!

Jag klarar det inte nu.
Det är too much.
Kräver för mycket av mig, som jag inte har just nu.

Jag har också läst på bättre om behandlingen och hur den ska gå till, på flera olika ställen, bland annat hemsidan för emdr i sverige.
Och så har min behandling inte gått till.
För lite information till mig, på alla sätt, om behandlingen överlag, vad som ska ske innan behandling, om själva behandlingstillfället, om vad som sker mellan behandlingar osv...
Det finns överhuvudtaget ingen trygghet, tillit eller förtroende skapat mellan mig och den som behandlar.
Jag känner enorm stress, press och prestationsångest!
Helt fel!
Jag får fullkomligt panik, bryter ihop och skakar i hela kroppen vid tanken på att gå dit igen just nu.
Samtidigt med flytt, inskolning och att H börjar arbetspröva på måndag.
Too fuckin much!

Kanske en annan gång, på en annan plats, med någon annan...
Men inte nu...

Nu får jag fokusera på bara andningen igen...

(Jag går inte att laga sådär bara)




17 kommentarer:

  1. Det är ju verkligen inte meningen att du ska må sämre, verkligen inte!
    Det ska kännas rätt för dig o nu gjorde det inte det, inte just nu. Skönt att du följde ditt hjärta!
    Fortsätt andas Sophie o så hoppas jag att detta inte ställt till det allt för mycket i er redan så tuffa vardag <3
    Massa kramar o kärlek <3 /Anna

    SvaraRadera
  2. Jag ville så görna tro på att det skulle fungera. Blir ledsrn när jag ser att det tvärtom gjort det värre för dig... hoppas du hittar din väg till slut! Kramar Elin

    SvaraRadera
  3. om det är så det känns så ska du absolut inte gå dit fler gånger! Inte till _den_ "läkaren" iallafall. Vem var det som rekommenderade denna behandlingen? Kanske de kan leda dig åt ett annat håll, en annan person som kan ta emot _dig_ på det sätter _du_ behöver!
    Hoppas du finner ork och mod att ge dig på en ny behandling, ngt som kan hjälpa dig. Du måste få hjälp, du bara måste...

    SvaraRadera
  4. Du är fantastisk, kram från Helen Å

    SvaraRadera
  5. Alfa og Omega at man har en behandler man har tillit til .
    Det krever så mye oppmerksomhet og krefter,så det skal nok være på et tidspunkt
    hvor ikke alt annet krever det hele.
    Håper du får det bedre snart. <3 Bente

    SvaraRadera
  6. Du måste lyssna till ditt hjärta. Det är inte meningen att du ska få mer ångest och känna mer smärta efter behandling, utan tvärtom. Du bestämmer.
    Andas, min kära.
    Kramar om❤

    SvaraRadera
  7. Sänder den varmaste kramen jag kan till dig.
    Sorg och saknad FÅR ta tid...så stressa inte iväg på allt möjligt konstigt som någon utomstående kan tycka vore bra för dig. Ta det i din egen takt.

    Sorgen efter att ha förlorat ett barn är inget som går att "bota"

    Kram till er

    Susan - stolt mamma till Daniel Kuré

    SvaraRadera
  8. Kära Sophie! Har följt dig men inte riktigt hittat orden att skriva till dig. Synd att det inte fungerade som det skulle denna gången. Men en sak i taget så ska du se att det kommer tillfälle igen om du känner att det kommer att hjälpa. Så roligt att se att allt gå bra för lilla tösen. Skickar många styrkekramar till er och hoppas att det går bra för Henrik

    Mia

    SvaraRadera
  9. Vi känner inte varandra, men jag vill ändå ibland skriva en hälsning till dig eftersom jag tänker på er och läser bloggen. Till våren får vi valpar här på vår kennel. Din familj är så välkomna hit o kela lite med valparna, om tekla hade tyckt det var mysigt och ni orkar, mvh susanne

    SvaraRadera
  10. Sophie, jag skriver det jag redan har skrivit många gånger, att jag tycker att du är både modig och stark i detta! <3 Det är verkligen viktigt att man känner sig redo och trygg med den som ska genomföra en så stor och viktig behandling. Var rädd om dig. <3 Och jag fortsätter att bära dig både i hjärta och tanke.

    SvaraRadera
  11. Finaste Sophie.
    Oh vad trist att läsa att om din behandlig. och över hur kall han verkar vara... Du behöver ju någon som är lugn tröstabde och kärleksfull som du själv skriver.
    kanske du kan prova det någonannanstans med någon du kan få möta ett par gånger innan det blir dax? Jag förstår att du avbryter när det får dig att må sämre....
    Du ska ju må bättre... om så bara en liten liten smula... <3

    Jag är ändån glad att du VÅGADE ... och att det finns en sån behandling... som kan lindra lite lite lite... Har aldrig hört talas om det innan, men kan man ta bort lite så kan det ju vara guld värt...

    Jag tänker på dig varje dag. Det vet du <3

    1000 miljoner varma kramar , massa energi och KÄRLEK till dig <3

    // Jenny P

    SvaraRadera
  12. Det låter som rena övergreppet i mina öron....min erfarenhet av denna behandling är att det blir en lättnad i själen och den kommer efter bara några sekunder. Detta är enkelt, så enkelt som du kan göra det själv. Det du beskriver är inget i närheten. Ett annat sätt som har hjälpt mig är naturen. Att vara ute och vara i naturen och känna växtkraften, låta solens strålar värma upp ens trasiga själ. Kramar EJm

    SvaraRadera
  13. Du vet att jag tycker du är modig Sophie, du vågade prova, du gav det en chans vilket var supermodigt. Nu visar du nytt mod och ny styrka när du säger NEJ, jag vill inte mer. Det gör dock så ont i mig att det gav dig ännu mer smärta, så skulle det inte bli.

    Nej, man kan inte laga dig, du kommer vara trasig livet ut. Men det går att lappa ihop så att du kommer fungera ändå, dock med mycket service och lagning, som får bestå av kärlek från din familj och vänner. Vi kommer alla finnas där för att laga dig när bitarna håller på att falla sönder, vi låter dig aldrig gå ur funktion helt hjärtat. Love You!

    SvaraRadera
  14. Usch så ledsen jag blir av att läsa om hur läkaren bemött dig. Önskar så att du får kontakt med nån annan som kan hjälpa dig bättre. Stor kram till dig! /Kajsa, en annan mamma

    SvaraRadera
  15. Verkar tokigt det du! Jag hade nog inte heller gått på den där behandlingen. Det finns andra vägar ska du se. Kram G

    SvaraRadera
  16. Men så ska det inte gå till. Vad är det för någon du träffar? Man ska ju först bygga upp en trygghet osv....

    SvaraRadera
  17. I din takt...med dina andetag.....på det sätt du orkar och kan.....du gör mycket redan...bara genom att andas, finnas för Tekla och prata om det här.....Du är modig!

    Jag finns här....alltid!

    SvaraRadera