En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

fredag 1 mars 2013

Teklas Inskolning, dag 4

Imorse försov vi oss lite, så när Tekla och pappa kom bort till förskolan hade barnen redan hunnit ut på gården.
C frågade om Tekla ville följa med och leka med kompisarna.
Det ville hon, så hon hängde med C direkt. Vände sig om en gång och tittade på pappa, som sa "hejdå, vi ses snart"!
Till svar fick han en nickning, sen kilade hon iväg.
Så Henrik lämnade förskolan den timman idag, fast han promenerade runt i området, för att vara nära tillhands om han skulle behövas.
Hon hade roligt såklart.
Tjatade om att få prova rutschbanan, men när C sen följde med henne upp till slut, ångrade hon sig och sa sitt bestämda "nääääj"!
Tråkigt att gå hem, som vanligt!
Men glad när hon väl kom hem till sin mamma;-)
Och hungrig.
Och trött.
På måndag ska Henrik lämna strax efter nio och hämta henne vid tolv.
Då ska hon äta lunch där.
Ooooooo...



4 kommentarer:

  1. Jag har precis skolat in mitt småfolk på dagis. Det är en speciell känsla och en ny rytm att liksom hitta i livet. De två trivs, och vi bär alla på många känslor. Spännande att följa Teklas inskolning! <3

    SvaraRadera
  2. Så härligt att det går så bra för Tekla! Hon är helt enkelt redo, det är ju oftast vi föräldrar som inte är det! Kul att få följa dagarna för henne, det kommer gå superbra.

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att inskolningen går bra! Håller med Emilia, Tekla är säkert mer redo än vad ni är.

    Jag älskar bilderna på Leia och Tekla. Den kärleken har jag sett tidigare! <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Så fint att hon trivs på förskolan :)

    SvaraRadera