En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

fredag 1 mars 2013

En mask

Min utsida är inte min insida.
Jag ser inte ut, som jag mår.
Jag mår inte, som jag ser ut.
Som teater, fast utan manus.
Inte falskt,
Inte förträngning,
Bara överlevnad.
För att orka komma ur sängen.
Jag är inte jag, med alla.
Hur skulle jag orka det?

"Some people think they know, but they know shit"




Jag är trasig varje sekund.
Jag har ångest varje sekund.
Jag ler med munnen, men inte med hjärtat.




"Jag undrar om nån ser,
undrar om nån ser,
att clowner inte ler?"

10 kommentarer:

  1. ❤❤❤❤❤ /Anna

    SvaraRadera
  2. <3 <3

    // Krellan

    SvaraRadera
  3. Så starka ord.
    Och de går rakt in.
    Tårarna rinner. <3

    SvaraRadera
  4. Kärlek till Dig Sophie❤
    Ett andetag i taget...
    Kramar om.

    SvaraRadera
  5. Tack för att du delar med dig av dina ord, tankar & ditt liv! Saknaden kan vi bara försöka föreställa oss och bara de gör så enormt ont i hjärtat.
    Vissa dagar ska jag ärligt säga att jag hoppar över att läsa din blogg, för det gör så ont i mig även om jag aldrig har träffat dig, även om jag inte i närheten vet vilken smärta ni går igenom, även om jag aldrig kan föreställa mig hur stor saknaden måste vara.
    Jag som bara läser får nästan ångest, hur mår du då....... Jag som aldrig träffat er saknar också Tristian, ska du veta! Kramar till er från en medmänniska <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle kunna varit jag som skrivit dessa rader för känner precis som dig! Aldrig träffat er, bara råkat komma in på din blogg och trots det hugger det i hjärtat varje gång jag går in på din blogg. Det ni fått uppleva och lever mitt i är gräsligt fruktansvärt. Igår var mina barn på förskola och skola och när jag hämtade dem grät jag - jag tänkte på dig.
      Sänder så mycket styrka jag kan!! Kram från en okänd människa som lider med er

      Radera
  6. Tårarna rinner, som så ofta när jag läser din blogg. Det ni upplever är så grymt, jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom! Skickar massor av styrkekramar! ♥♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Din insida kan vi bara ana hur den är, hur ont den gör och hur mycket ångest den ger dig. Utsidan visar en supersnygg tjej, som med sitt stora leende och breda skånska får vem som helst i din närhet att må bra.

    SvaraRadera
  8. många stora styrkor sänder jag! Du klarar detta!
    Jag är ny här och ska läsa vidare här nu.

    SvaraRadera
  9. Jag ser att clowner inte ler......jag finns här <3<3<3<3

    SvaraRadera