En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

torsdag 10 maj 2012

Superwoman

Vissa dagar känner jag mig som någon form av superwoman.


Vissa dagar är tempot galet högt, och man kan knappt klämma in en kisse-paus på schemat.
Verkar extremt, tänker nog många! Ett toa-besök finns det väl alltid tid med?!
Njae...tveksamt ibland faktiskt!

Såna dagar kan inträffa tex när storebror får 40 graders feber och lillasyster plötsligt lär sig att krypa!

För mig går alltid barnen först! Alltid - no matter what!

Så när Teklas blöja för tredje gången den dagen är bajsfylld, och Tristan gråter för att han har ont i magen/fryser/hög temp, glöms/hinns ett toabesök helt enkelt inte med!

Då prioriteras självklart blöjbyte, medicinering, bära/vuscha/stoppa om, hämta dricka och jaga bebis i hela huset, före allt annat.
Så är det...

Men det är ju helt otroligt vad vi föräldrar klarar såna dagar - med så lite sömn och så lite mat i kroppen...

Helt klart blir iaf jag superwoman då!!

Kram Sophie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar