En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

tisdag 4 december 2012

Dyrbar lerklump

Förra julen julpysslade Tristan på dagis. Han kom hem stolt som en tupp med en grön-glittrig lerklump, med ett värmeljus i mitten.
"Den har jag gjort till dig, mamma"
Jag ska erkänna att lika mycket som det värmde mitt hjärta och hur mycket stolthet jag kände, så skrattade jag lite inombords. Funderade några sekunder på vart den skulle passa in?
När Henrik kom hem, sa han stolt
"den har jag gjort till dig, pappa".
Fast på morgonen efter hade han gjort den till sig själv.
(svårt att bestämma sig)
Vi hade den tänd varje frukost och varje middag hela julen.
Han var lika stolt över den varje gång vi tände den.
Igår fick jag panik, över att jag inte hittade den.
Så till slut, efter att ha letat en timma, hittade jag den.
Andades ut...
Det är den dyrbaraste lerklump jag nånsin ägt.




Tristan, min älskade...
Jag är så ledsen att du inte var med idag, när jag tände den.
Men jag lovar att den ska vara tänd varje frukost och varje middag hela julen.

19 kommentarer:

  1. Vilken fin lerklump, förstår att den är oerhört värdefull! Kram Caroline W

    SvaraRadera
  2. Så värdefull! Och så fin!

    SvaraRadera
  3. Den är jättefin!! Jag känner igen den där tanken du hade när han kom hem med den till er. Ibland undrar man var man ska ställa barnens konstverk ❤ Jag förstår att den är otroligt värdefull för er. Kärlek till er ❤

    SvaraRadera
  4. Jätte fin<3
    Jennie

    SvaraRadera
  5. Åå Sophie, så fin!
    Vi har heller aldrig träffats, men jag läser din blogg ofta. Och det gör så himla jävla ONT i ett mamma hjärta, det ni har varit med om/ går igenom!
    Jag har faktiskt inga ord för detta och att ni ska ska behöva vara utan er älskling, det gör så ont, minst sagt! Och tänkt då hur det är för er!!
    Fina fina Tristian, blir såå ledsen att han inte får vara med er! Vill igentligen inte skriva det "kämpa på" för det är väl det ända ni gör med var ända andetag men hittar inga andra ord. Så kämpa på och kampen lär väl bli livet ut... Tänker på er mycket!! Många kramar till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enda ska det självklar stå!

      Radera
  6. Så fin !!hjärtskärande!!Styrka igen i massor till er!!Tänker på dig /er varje dag !Om jag ändå kunnat göra nåt för dig...Massor med kramar å pussar / christel

    SvaraRadera
  7. Om så bara en lerklump så finns det så mycket värme kärlek & glitter i den som för mig är den finaste värmeljushållare jag sett på länge.... jag fick en ljusstake av min tös för nu c:a14 år sen & i ett ilsket ögonblick kastades den bort :´( vilket nu många gånger efteråt förbannar mig själv för ...mitt ex tyckte liksom inte att den hittade sin plats i hemmet ;( STORA STYRKE KRAMAR TILL ER <3

    SvaraRadera
  8. Det var den finaste klump jag har sett, förstår att den är värd sin vikt i guld. Tristan är med dig varje gång ljuset tänds, han finns i era hjärtan och jag är övertygad om att han nu talar om för sin farfar och alla andra som är med honom att "den har jag gjort till min mamma och pappa".

    Stor kram hjärtat!

    SvaraRadera
  9. Idag var en sån dag när det brast....jag tittade in på din blogg och läste....tårarna bara kom....

    För några veckor sedan kom Sigge hem med en liknande liten klump, röd med grönt glitter. Hur mkt han har gjort själv vet jag inte, men det är iaf hans lilla skapelse. Igår tände vi det röda ljuset och Sigge beundrade det flera ggr.

    Jag är sååå glad att du hittade den lilla klumpen tillsist och att du nu kan tända ljuset varje dag. Små klumpar är värdefulla, mer än vi tror. Sigges lilla klump ska jag vårda ömt.

    Kramar i massor under denna tunga månad. Tänker på er ofta ofta ofta...
    <3 <3 <3 <3 <3
    Krellan

    SvaraRadera
  10. Massor av kramar till er / Sara

    SvaraRadera
  11. Så fin!! och Tristan är säkert riktigt glad nu att du kommer tända den varje dag <3

    Du är underbar älskade Sophie!
    Sänder dig så mycket varma kramar, och energi i denna plågande dec månad....
    Du finns hela tiden i mina tankar <3

    kraaaamar om hårt och länge <3

    Jenny

    SvaraRadera
  12. Jätte fin ljuslykta!!Förstår om den är dyrbar!Fina fina shopie!Stor kram /christel

    SvaraRadera
  13. Vilken tur att du/ni hittade den fina underbara guldklimpen.
    Tänker på er varje dag.

    Många kramar till er <3
    /malinrj

    SvaraRadera
  14. Hur fin som helst! Väldigt glad att du hittade den. Jag kommer varda min dotters "konstverk" hart i framtiden, man vet aldrig hur mycket nagot sa litet kan betyda nagot stort. Jag skickar all styrka jag kan i denna svara tid framöver *kram*

    Du är en underbar mamma och en förebild!

    Tusen kramar fran Belgien

    SvaraRadera
  15. Han är med er. Varje dag, varje minut och varje sekund.

    Varma kramar från Wilda och Dixies mormor.

    SvaraRadera
  16. <3 <3 <3
    Kramar om xtra mycket denna månad och skickar xtra mycket styrka. Tänker på dig/er varje dag. Skönt att du hitta den <3
    // Mia

    SvaraRadera
  17. Tänker på er varje dag,
    man önskar att man skulle kunna göra något för att lätta er smärta,
    om så bara för en liten stund...
    Är säker på att Tristan lyser av stolthet och glädje varje gång ni tänder ljuset i den fina "klumpen".
    Varma kramar till er!

    SvaraRadera