En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

lördag 10 augusti 2013

Ångrat mig - saftandet fortsätter!

Ok, jag har ångrat mig!
Att göra saft är min grej just nu.
Min terapi!
Behövde bara pausa lite, men nu är jag redo igen.
Imorrn ska vi ut på blåbärs-jakt i skogen, förhoppningsvis blir det till att göra rårörd blåbärsdricka på söndag. Har dock läst att det är dåligt blåbärs-år i skåne i år:-(

Men i alla fall, jag har ändrat mig, är det någon som har rabarber, vinbär eller krusbär kvar i sin trädgård tar jag tacksamt emot detta för en billig slant!
Är även sugen på att prova att göra äpplesaft, när äpple-säsongen drar igång, så använder ni inte alla era äpplen då, vet ni vem som gärna tar emot!









Jaaa, ni får kalla mig "safta-käääringen från byn"!!
Det är väl ett gulligt smeknamn!?
Kanske skulle jag ha ett litet saft-stånd här ute vid staketet?
Hm...tåls att tänkas på...

9 kommentarer:

  1. Jag kan kolla med pappa när äppelsäsongen närmar sig, vissa år får de hur mycket som helst. Återkommer när det är dags!

    Dina knäckebröd och saftflaskor kanske kan säljas i byns affär? JAG hade köpt massor =)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde det Sophie, jag provade att göra saft :))
    Min bror hade massvis med svarta vinbär kvar på busken så jag fick ihop 7 liter. Däremot hade jag inte tålamod att vänta på att avrinningen blev klar, trots att jag gjorde dubbel avrinning så fick jag bara ut knappt 3,5 liter färdig saft...
    Men jag gjorde det!! :))
    Tack vare dig o din underbara saft!
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  3. Hur mycket rabarber behöver du?/ Rebecca

    SvaraRadera
  4. Bygg ett lager och sälj på julmarknaden sen, som ett stycke sommar bevarad på flaska! Jag skulle absolut köpa!
    Kram G

    SvaraRadera
  5. Jag kommer att få massor av äpple i kolonin och du får gärna komma o plocka, jag hinner inte ta hand om alla ändå. Kram

    SvaraRadera
  6. Morsan o farsan har äppleträd, massor med äpplen till hösten. De använder typ 20 äpplen per år, så där kan vi plocka :)))))) Kramar från Krellan

    SvaraRadera
  7. Mamma har ganska mycket rabarber i sin koloni, ligger iof i Svalöv, men hon kör förbi Billeberga hyffsat ofta om du vill ha kan jag fråga henne! Kram <3

    /Jenny B

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag blir törstig:-) Hur gör du, har du en saftmaja, eller vad det hetet? Och vad mer än bär, bara socker eller?

    SvaraRadera
  9. Det finns röda vinbär kvar hos mina föräldrar i Torrlösa.
    När jag var där i lördags så var där hur mycket som helst kvar, det är bara att hojta till om ni vill ha. Jag kan följa med er ut en kväll bara hojta till =)

    Äpple är där i höst också så det räcker och blir över.Så det kan vi ordna när det är dags.

    Kram Ida

    SvaraRadera