En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

lördag 2 februari 2013

Billeberga-föräldrar!?

Ja, jag sitter på mycket känslor nu...
Ja, jag har väldigt lite tålamod vissa dagar.
Ja, jag blir sjukt lätt frustrerad och irriterad vissa dagar.
Svårt att veta vart man ska göra av den där ångan, när kastrullen kokar över.

Idag får kanske somliga i byn ta smällen...
Inte för jag vet några namn.
Inte för att jag dömmer någon eller använder min blogg för att hänga ut någon.

Men nu är jag bara så sinnesjukt trött på att aldrig få lugn och ro.

Ja, vi bor vid skolan.
Perfekt ställe att hänga på om kvällarna, för dagens tonåringar som får för lite stimulans och har för få fritidsintressen.
Eller är det kanske deras intresse?
Hänga på skolan och försöka sparka sönder fritids förråd?
"Vadå, det är väl jättekul"
Får dom sparka på väggar och dörrar hemma också?

Det är i alla fall jättekul att ligga och försöka sova, medans man lyssnar på det sparkandet!

Något annat som är otroligt rogivande i denna byn, är de ungdomar som kör runt i sina bilar och epa-bilar och "börnar" (vet inte ens om de heter så). Gärna i rondellen på skolan eller skolans parkering, eller på det som kallades "plattan", förr i alla fall!
Det är också skönt att försöka somna till.
Nä, dom kör inte bara omkring där. Dom kör även runt i byn, alldeles för fort, blinkar inte när dom ska svänga osv...
Har sett hur mycket som helst.

Föräldrar, vet ni var era barn, tonåringar är om kvällarna?
Vet ni vad dom gör?

Det är inte ok att bränna igenom byn i 100-150 km/h!

Är det bara jag som får tokspel på detta, eller?

Så, där lättade vi lite på trycket...




3 kommentarer:

  1. Hej
    Håller med om allt du beskriver.
    Ligger ofta o försöker somna på sena kvällar o nätter, men det enda man hör är ljudet av buskörande bilar o det låter som det kommer från skolan/ industriområdet.
    Ibland får man bara lust att gå iväg o skälla ut dom, eller hota med polisanmälan....men man riskerar väl att bli påhoppad o nerslagen?

    Samma sak med bilarna i byn som kör i 70-100 o struntar i att använda blinkers...vad tänker folk med ?? Konstigt att det aldrig är några poliskontroller i byn ?

    Hälsningar en irriterad granne från samma kvarter.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Långt ifrån bara du som reagerar på Billebergaföräldrars VANSINNIGA körsätt.
    Är engagerad att få 30 förbi skolan ...förbi busshållplatsen och egentligen i hela Billeberga, just för att vi inte har råd att förlora ett enda barn till trafiken.
    Döm om min förvåning när man på byarådets möte med politiker uttalar dessa ord "Nej inte bumps över vägen o sånt skit" för att hindra fortkörning.

    VAD ÄR DET FÖR HYCKLERI? Antingen är man rädd om barn och ungdomar och tar "besväret" att få sakta ner lite vid bumps eller blomkrukor eller också har man inte respekt för varandras trafiksäkerhet, säger jag.
    Det får du väldigt gärna publicera - jag står alltid för min åsikt.
    Kram från Susan
    Stolt mamma till Daniel Kuré

    SvaraRadera