En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

söndag 27 januari 2013

Jag älskar...

Jag älskar min fina familj så mycket.
Ni bär mig.
Jag älskar alla mina underbara vänner, gamla som nya...
Ni bär mig.
Jag älskar att det finns så många medmänniskor som vi inte känner, som känner så med oss.
Ni bär oss.
Tack pappa, för att du åkte med Henrik och hämtade en mycket speciell sak i Trelleborg idag.
Tack mamma, för all uppmärksamhet du ger Tekla och för ständigt "mormor-tjat".
Tack Malin, Danne, Erik för middagen, och för att ni städade vårt hem idag, för att vi inte orkat.
Tack Anna, för sällskapet till frukosten imorse.
Tack Emma, för allt du får mig att känna och tänka. Alltid hand i hand.
Tack Emilia, för din ständigt fina och villkorslösa kärlek.
Tack Mia, för all omtanke, pepp och kärlek, som lyfter mig preciiiiis, när det behövs som mest.
Tack Jessica för de vackra korten - finner inte ord, mellan tårarna just nu.
Tack alla ni som skickar sms och mail med kärlek.
Tack alla ni som kommenterar med kärlek.
Tack alla som erbjuder sin hjälpande hand, på något sätt.
Tack för nallebudet.
Tack för mössan till Tekla.
Tack Bianca för brödet, vi hann före fåglarna.
Tack till fina gamla vänner för det vackra smycket.
Tack för all kärlek.
Ni bär mig.
Tack.

6 kommentarer:

  1. Och tack till dig Sophie, för att du skriver denna blogg och med all säkerhet hjälper/kommer hjälpa många som är i/kommer hamna i en situation liknande din. Du verkar vara en sån fin människa. Kram Pia Å

    SvaraRadera
  2. ❤ Så fint med massa vänner som finns där när ni behöver dem som mest. Ständigt i mina tankar sophie! /Elin

    SvaraRadera
  3. Sophie du är så fantastisk som tänker på andra när du är i denna sorg.
    Tack själv för att du delar med dig av dina känslor och upplevelser. Tack för att du låter människor runt omkring dig stötta dig och ge dig kärlek. Ta emot så mycket kärlek du bara kan och låt det bära dig och hjälpa dig att andas. Ett andetag åt gången i din egen takt.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Jag älskar att du finns Sophie.
    Jag älskar att just jag får vara din vän.
    Jag älskar att du finns på jorden - du är unik och sänd av speciell anledning.
    Tack för att du alltid är en fin mammaförebild.
    Tack för att du delar med dig av er sorg, det kommer hjälpa andra.
    Tack hjärtat. Love You!

    SvaraRadera
  5. Jag säger som många andra, tack för att du delar med dig, för att du inspirerar andra att vara en fin och kärleksfull mamma. Jag är glad att du har fina människor runt omkring dig och din man samt lilla Tekla som fångar upp er, finns där för er och gråter med er. All kärlek till dig. Ikväll tänds ett ljus här hemma för er älskade Tristan. Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera