En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 10 december 2012

Teklas Dop-dag

Ja, det här är Teklas blogg också och idag påminde jag mig själv om hur viktigt det är att komma ihåg det, trots all sorg och smärta.
Måste dokumentera henne, såsom jag dokumenterat Tristan.
Även om det inte är så lätt just nu.

Med barnen i handen.
Pluralis.

Så...
Idag är det Teklas dopdag.
Den 10 december 2011 döptes vår lilla Tekla i Billeberga Kyrka.
En självklarhet och viktig händelse i hennes liv för oss.
Då sjöng hennes moster den här låten för henne, kompad av farbror Greger och farbror Attila.
(Ja, det är Tristan som sjunger med i bakgrunden)


Tack vare hennes Gudmor (moster) blev dagen ihågkommen.
Ja, jag skäms.
Jag hade glömt.
Sånt är viktigt för mig.
Men huvudet är snurrigt och hjärtat trasigt.
Dessutom har Henrik haft över 39 graders feber hela natten och dagen. Så han har legat utslagen i sängen precis hela dagen.

Men så kom i alla fall moster till slut, med tårta och present!
Tekla fick tända sitt dopljus, och vi hade en mysig stund tillsammans.

















En pippi-outfit låg i paketet!
En lycklig tjej nannar nu gott i sin säng.

8 kommentarer:

  1. Vilken fin tösabit❤
    Sophie, det är lätt att glömma och särskilt nu mitt i allt det mörka. Du har inget att skämmas för kära du. Så skönt att moster kom ihåg och kunde påminna❤
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin hon är lilla Tekla! Tänker på er dagligen... ❤❤❤

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt att få se lite bilder på tösen, hon är så fin så det är helt otroligt. Kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis på din dopdag Tekla!
    Du kommer bli riktigt fräsig i din nya outfit! :)
    Många kramar från Krellan <3

    SvaraRadera
  5. Vilken fin dopdag för Tekla! Så fint av Malin att komma med tårta och paket och göra en mysig stund för er.
    Hoppas Henrik är lite bättre i dag och att ni kanske kan njuta lite av solen som visar sig. Stor, varm kram till er.

    SvaraRadera
  6. Varma tankar till dig, Sophie! <3

    Och jag sjunger min familjs "dopsång" för Tekla:

    "Ny är din dag och nytt är ditt år.
    Det är den finaste gåvan du får.
    Gåvan du får att bära.

    Ljus i ditt hjärta och ljus i din blick,
    önskar vi mest utav allt att du fick,
    önskar vi dig du kära!"

    Kramar! <3

    SvaraRadera
  7. Så jätte fin och söt liten Tekla!!ÅÅ underbar röst Malin har.. Jag rös när jag hörde Malin sjunga så vackert..Varmaste kramen till er / CHRISTEL

    SvaraRadera
  8. <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera