En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

lördag 9 november 2013

Isabelle

Fina Isabelle,


du är nog kanske för ung ännu för att uppskatta eller tycka om "din egna låt", mitt i all "One Direction-tid" :-).
Men det är en fantastisk låt, gjord av en ytterst begåvad musiker, som ledsamt nog inte lever här hos oss på jorden längre, Björn Afzelius.

Jag har växt upp med hans musik, och älskar varenda låt.
Jag hoppas att han sjunger och spelar för Tristan, där dom är nu.

Som jag berättade för dig, så skrev han den till sin dotter.
Om du inte gillar den nu, så spara den i minnet och lyssna när du är 25 istället.
Den har en fantastiskt vacker text.
Om du lär dig den på cellon, ska jag sjunga den med dig❤

Björn Afzelius - Isabelle

"Isabelle
Solen lyser i ditt hår
Marken blomstrar där du går;
Om du ber mig skall jag stilla vågorna
Varje rörelse är sann
Världen vilar i din hand;
Om du ber mig skall jag vända floderna
Isabelle

Jag har gett dig detta liv
jag har sett dig bliva till;
Om du ber mig skall jag tysta vindarna
Jag blir gårdagen för dig
du är framtiden för mig;
Om du ber mig skall jag släcka stjärnorna
Isabelle

Jag kunde svalka öknarna
Jag kunde smälta isarna
För en oersättlig stund i din närhet
Jag kunde skingra skyarna
Jag kunde lyfta slöjorna
För ett svindlande bevis på din kärlek
Isabelle

Jag kunde svalka öknarna
Jag kunde smälta isarna
För en oersättlig stund i din närhet
Jag kunde skingra skyarna
Jag kunde lyfta slöjorna
För ett svindlande bevis på din kärlek
Isabelle"

Kram/S

2 kommentarer:

  1. Jag är uppväxt med två sorters
    musik, Country och Björn Afzelius. Finns inte många av hans låtar som jag inte kan texten till. Se där, äntligen hittade vi en gemensam musiktråd hjärtat!

    SvaraRadera