En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

onsdag 6 november 2013

Claudio is back...




"Dear my friends in the time we've spent,
forever after beyond this,
when will our nightmare ever end?
Dear my friends in the time we've spent, forever after beyond this, when will our nightmare ever end?

Pull the trigger and the nightmare stops...
Pull the trigger and the nightmare stops...
Pull the trigger and the nightmare stops...
Forever you will, forever you will learn..."

Coheed and Cambria - Three Evils (Embodied in love and shadow)

Coheed and Cambria och Claudio Sanchez är tillbaka i mina öron igen.
Så befriande...
Svart, mörkt, vackert och briljant!
När musik låter som man känner.
När någon sjunger orden, man försöker få ur sig.
Då är musik som bäst.

10 kommentarer:

  1. Du vet hur hopplös jag är på musik, kan ju ingenting ;-) Reagerade på att det alltså härifrån Tekla har fått sitt andra namn? Eller är jag fel på det:-)? Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, rätt Emilia!! Cambria är lillasyster till Coheed, de är seriefigurer i Claudio's comic books, som han kombinerar med musiken. All musik, dvs alla deras skivor har en röd tråd, som backar serietidningen. Historien om Coheed och Cambria! Otroligt genialiskt, musikaliskt och så jävla bäst!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag har mycket att lära. Hur mycket tid har vi i morgon?? ;-)

      Radera
    2. Se det som ett långtids-projekt! Sånt här jäktar man inte! Men vi börjar med musiken;-)
      Din man gillar det redan!
      Längtar tills imorrn, love you min fina❤

      Radera
    3. Oops, insåg min snurrighet, Coheed och Cambria är gifta, ibte syskon!!! :-)

      Radera
    4. Se!!! Hur ska JAG kunna hålla reda på allt om inte ens proffset kan ;-) Vi tar det stegvis....Love you!

      Radera
  3. Anthony and the Johnssons är vacker svart musik att känna smärta till
    / Rebecca

    SvaraRadera
  4. ❤ Rebecca, Anthony är oxå bland favoriterna!!!

    SvaraRadera