En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

tisdag 19 november 2013

Philofix på svt!

För övrigt var dagens avsnitt av philofix på barnkanalen helt sinnesjukt!
Hur fan tänkte dom?
Barnpyssel att hugga en bebisdocka i huvudet med en sax?

Sån jäkla tur att jag hann ställa mig framför Tekla och ropa på Henrik att stänga av tv:n!
Hon hann inte se något, men jag såg, jag är vuxen och tyckte att det såg vidrigt ut.

Tekla och jag satt och tittade tillsammans.
"Bajs-perioden" är ju här och programmet började lite oskyldigt roligt med bajsmuffins...
Helt plötsligt tar programledaren fram en sax och börjar hugga hål i bakhuvudet på en docka!???

Bra svt!
Mycket pedagogiskt!
Väldigt pyssligt!!

Hur fan tänkte ni?

Nä, screw svt, tillbaka till disney junior igen.
Där barn får vara barn, den stunden dom tittar på tv.


3 kommentarer:

  1. Vi har slutat med det programmet här hemma. Har ofta varit helt galna saker de hittar på. Nä fy, bort från rutan! ❤️ till Er...

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Sophie, Jag som inte har små barn längre tyckte det va groteskt,, å blev ingen snygg lampa heller,, // Linda

    SvaraRadera
  3. Groteskt och vidrigt! Din blogg berör mig så otroligt starkt, din och Helena vars dotter drunknade. Du kanske redan vet vem det är och har kontakt t o m. Tror ni skulle förstå varandra som ingen annan kan. Lider med er båda två! Varm kram! http://minbebis.com/blogg/helena76/

    SvaraRadera