En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 29 april 2013

Det yttre...

Idag har jag tagit mig i kragen och städat till mitt yttre.
När man mår dåligt, är ständigt trött, orkeslös och ledsen ligger inte utseendet på prio ett.
Men jag vill inte se ut som en "slashas" på pappas 60-årsdag!
(förlåt pappa, att jag avslöjade siffran, du ser inte ut att vara en dag över 50?)
I alla fall, jag är inte ytlig, men jag gillar att ta hand om mitt lilla face, hår och känna mig fräsch.
Något som jag inte alls orkar just nu.
Varje dag när jag ser mig själv i spegeln, känns det som jag åldrats typ 15 år på ett halvår.
Sorgen tär.

Men som sagt...
Idag jag samlade kraft och fick hjälp av fantastiska tjejer och Henrik. (han står för hårfärgningen)
Tack Erika som klippt mitt hår, jag är jättenöjd.
Och tack älskade Lotta för ompyssling av mitt lilla face. Ingen kan som du!! ❤
Nyklippt och nyfärgat hår, ansiktsbehandling, ögonbrynsplock/färg och ögonfransfärgning.
Och den där timmen jag tvingade mig själv att sitta i solen förra veckan, gav lite färg i facet.
Plötsligt inte så blek längre, och det svarta under ögonen inte så tydligt längre.
Självkänslan gick upp ett litet snäpp.
Tack!




16 kommentarer:

  1. Fina du, underbart med lite ompyssling!
    Kärlek o kramar <3 /Anna

    SvaraRadera
  2. Så fin,Sophie! <3 Vakker både på utsiden og innsiden!
    Kramar Bente

    SvaraRadera
  3. Visst behöver vi alla fräscha till oss ibland, resultatet blev jättefint!! Kram Caroline W

    SvaraRadera
  4. Du är jätte fin. Du är verkligen värd att bli ompysslad.
    Många kramar malinrj

    SvaraRadera
  5. Du är så fin ❤vän
    Stor kram
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Du är lika vacker som för 10 år sedan, du ser bara lite klokare ut :)

    SvaraRadera
  7. Va fin du blev ! Skönt att få rå om sig själv lite, det är du värd, du om någon.
    Många varma kramar /Camilla

    SvaraRadera
  8. Superfina du<3 Skönt att få bli lite ompysslad, det är du verkligen värd. Hoppas er kalastripp blir bra på alla vis. Krama jubilaren från mig!

    SvaraRadera
  9. Vad skönt för dig att bli lite ompysslad...Jättefin blev du kära Shopie...stor varm kram till dig/ christel

    SvaraRadera
  10. Det blev fint:) Och grattis till din pappa på den stora dagen.
    Tänker på er.
    Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  11. Du är fin!! Från Helena

    SvaraRadera
  12. Super fina du;-)skönt att få bli ompysslad.. Saknar dina inlägg hoppas du mår fint!

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Det är du värd <3 Kram Anna

    SvaraRadera