En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

fredag 21 oktober 2016

Mera bajsblöjor åt folket!!

Tänk att hur många människor som helst kan gå förbi mitt hus och titta konstigt (ja, jag har sett genom fönstret), men inte en enda kan knacka på dörren och säga;
"Hej, du har nog glömt en påse med bajsblöja härute, som fåglarna hackat sönder och dragit ut över alla stenplattorna.
För jag är ju en småbarns-mamma och har händerna fulla hela tiden, när båda barnen är hemma, och jag glömmer väldigt snabbt att en sjukt illaluktande tanna-bajsblöja sattes utanför dörren, medans jag klädde på mig, för att sedan kunna gå ut i soprummet med det.
Men så...ville fem-åringen spela ett spel, och bäbisen ville välta omkull torkställ med all tvätt, och vips så hade jag glömt bort bajsblöjan utanför dörren.

Men jag antar att människor kanske gillar att ha en hackad bajsblöja flygandes omkring härute, eftersom inte en enda snällt kunde påminna mig.
Eller så kanske dom tror att jag gillar det?

Varför, varför, varför är människor så rädda eller försiktiga med att störa-hjälpa-fråga?

Liksom;
"Usch, en bajsblöja!! Bäst vi inte lägger oss i"

Tack o Hej Leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar