En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 2 februari 2015

Att Gråta.

Vågar ni vara ledsna?
Gråta.
Visa tårar.
Tillsammans med andra.






Tårar.

"Jag frågar ”gråter du?
Du smakar salt"
Kent - Chans

"Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag"

Kent - Utan dina andetag

Låt ögonen fyllas, tills tårarna inte får plats,
Tills dom rullar över kanten,
Och rinner ner längs kinderna.
Gråt.
Var inte rädd för tårar.

Tårar är känslor, som behöver komma ut.
Precis som skratt.
Svälj inte undan.
Göm dom inte.

Dom är en del av oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar